AI: Oportunităţi şi provocări pentru agenţiile de presă, tema unei conferinţe EANA la Praga
Data publicării:
Autor: Giorgiana Croitoru
WhatsApp
Reprezentanţi ai agenţiilor membre în Alianţa Europeană a Agenţiilor de Presă (EANA) discută joi la Praga despre oportunităţile şi provocările pe care le presupune implementarea Inteligenţei Artificiale (AI) de către agenţiile de presă, în cadrul unei conferinţe organizate de agenţia cehă de presă CTK.

Printre vorbitori se remarcă Thomas Kent, profesor asociat la Institutul Harriman al Universităţii Columbia din New York şi fost preşedinte-director general al postului Radio Europa Liberă, preocupat în prezent de Inteligenţa Artificială.

Rogelio Escalona, director de dezvoltare şi strategie comercială la Thomson Reuters, va vorbi despre domeniile cheie ale AI în dezvoltarea comercială a agenţiei britanice, iar reprezentantul EFE, Juan Varela, care s-a ocupat de strategia digitală iar în prezent conduce EFE News, în cadrul agenţiei spaniole de presă, va vorbi despre cum poate fi creată o agenţie de ştiri automatizată în viitorul apropiat. Programul include şi sesiuni de întrebări şi răspunsuri.

Conferinţa a fost deschisă de directorul agenţiei CTK, Jiri Majstr, membru al consiliului EANA, şi de secretarul general al organizaţiei, Alexandru Giboi.

AGERPRES este reprezentată de directorul general Claudia Victoria Nicolae.

EANA a fost înfiinţată la 21 august 1956 în urma unei conferinţe care a avut loc la Strasbourg. Alianţa reprezintă un forum pentru cooperare şi schimb de informaţii între agenţii de presă europene. Alianţa este formată din 32 de agenţii de presă, care promovează respectarea drepturilor de autor, accesul la informaţie, dezvoltarea tehnologiei de transmitere a acesteia şi libertatea presei.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News

WhatsApp
Iti place noua modalitate de votare pe dcnews.ro?
pixel