Audiențele Jocurilor Olimpice nu sunt cele așteptate. Prea puțini privitori au ales să vadă competițiile
Data actualizării:
Data publicării:
Autor: Andreea Ditcov
WhatsApp
Pexels
Pexels
Cu toate eforturile și canalele de distribuție, audiențele Jocurilor Olimpice de la Tokyo sunt destul de scăzute. 

„NBC a scris marți, 27 iulie, că la evenimentele ce au avut loc luni la Jocurile Olimpice de vară de la Tokyo au strâns în fața micilor ecrane o medie de 16,8 milioane de oameni pe diferite platforme de transmitere, cu 47% mai puțin comparat cu evenimentul de la Rio din 2016”, a transmis Sports Media Watch (SMW), conform Breibart

SMW a mai transmis că acest număr este un record pentru orice noapte a Jocurilor Olimpice. Ceea ce este și mai îngrijorător este faptul că de-a lungul acestui secol, primele 4 seri de competiții sportive olimpice au strâns mereu peste 20 de milioane de vizualizatori. 

Aceste prime 4 seri de olimpiadă cu audiență sub 20 de milioane de telespectatori sunt comparabile cu serile Jocurilor din 2008, 2012 și 2016. Aceste seri sărace în vizualizări s-au suprapus chiar cu unele dintre cele mai marcante competiții. În alte cuvinte, singurele momente în care audiența a scăzut în anii trecuți a fost doar după ce competițiile importante s-au terminat. 

Contracte de publicitate renegociate

„În cazul Beijingului, nopțile cu numărul 14 și 15 ale Jocurilor aveau o audiență de aproximativ 17,9 milioane și 16,8 milioane de vizualizatori. Nici o noapte a competițiilor de la Londra nu a scăzut sub 20 de milioane. În cazul Rio, noapte numărul 15 avea în fața ecranelor 15,4 milioane de oameni, iar ceremonia de închidere 17 milioane. În doar 4 nopți, Tokyo a ajuns la nivelul Jocurilor de la Sydney și mai jos decât oricare altă competiție de genul care s-a întâmplat în acest secol”, a mai transmis SMW. 

Acest lucru este un dezastru pentru emițătorul NBC, care s-a angajat să transmită competițiile din cadrul Jocurilor Olimpice de la Tokyo. Televiziunea s-a văzut nevoită să renegocieze cu cei care au cumpărat spațiu publicitar, întrucât nivelul de audiență este sub cel așteptat. Agenții de publicitate plătesc o anumită sumă pentru timpul publicitar în funcție de numărul de privitori estimat. Pentru a se revanșa, postul NBC s-a văzut nevoit să ofere pe viitor spațiu publicitar gratuit sau la un discount. 

Scena socială a acaparat-o pe cea sportivă

Duminică, 20 de milioane de privitori au privit Jocurile, cu 37% mai puțini față de 2016. Sâmbătă, numărul  a scăzut la 15,9 milioane, cu 32% mai puțini față de ediția precedentă. La ceremonia de deschidere, numărul a scăzut și mai mult, doar 11,98 de milioane de privitori văzând începutul oficial al Jocurilor, cu 57% mai puțini față de 2016. 

Motivele pentru care privitorii ar fi putut renunța la a se uita la Jocurile Olimpice pot fi multe, dar Breibart consideră că Olimpiada și-a pierdut din esență. În locul celebrării unor oameni care și-au depășit limitele și au făcut performanță, Jocurile Olimpice au devenit un loc unde a fost dezbătută politica, culoarea, orientarea sexuală, iar atleții au fost mai interesați să își consolideze virtuțiile decât să își reprezinte țara. În acest sens, Simone Biles este oferită ca exemplu. Privitorii ar fi fost dezamăgiți de spectacolul care nu a mai avut loc, întrucât Olimpiada este considerată un concurs sportiv amplu, nu o scenă de discuții pentru problemele mentale sau de culise. 

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News

WhatsApp
Iti place noua modalitate de votare pe dcnews.ro?
pixel