1.Probleme cu bujiile
Acestea sunt componente consumabile, ceea ce înseamnă că trebuie înlocuite după o anumită perioada de timp. Atunci când bujiile prezintă semne de uzură trebuie schimbate. Semnele care pot indica o problemă ar fi un consum crescut de combustibil, zgomote ciudate emise de motor și o putere mai mică a acestuia.
Rateurile și funcționarea incorectă a motorului reprezintă semne că bujia nu își mai fac treaba cum trebuie.
2. Defecțiuni ale filtrului de aer
A două piesă importantă pentru bună funcționare a motorului este filtrul de aer. Acesta ajută motorul să respire. Dacă se va defecta, performanțele motorului vor fi scăzute. Filtrul de aer nu lasă particulele de praf, reziduurile să între în motor și să îi afecteze funcționarea.
Specialiștii recomandă schimbarea acestuia la anumite intervale de timp, intervale ce variază între 10.000 și 30.000 de kilometri, scrie promotor.ro.
3. Debitmetrul defect
Rolul acestei piese auto este de a transmite informații calculatorului mașinii despre debitul de aer. Astfel, cantitatea de combustibil va fi optimizată pentru un raport aer-benzină cât mai bun. În cazul în care acesta se va defectă, își vor face apariția oscilațiile la relanti, consumul de carburant va fi crescut, performanțele motorului vor fi scăzute, aprinderea în bordul mașinii a martorului ,,Check Engine”.
4. Probleme la Sonda Lambda
Aceasta este un senzor pentru detectarea oxigenului din gazele de eşapament. Acest senzor este foarte important pentru funcţionarea catalizatorului. Constructorii recomandă verificarea sondei la fiecare 30.000 de kilometri sau la fiecare 2-3 ani .
Dacă sonda detectează prea mult oxigen în gazul evacuat, înseamnă că motorul merge cu un amestec prea sărac în combustibil. Prin urmare, este mărita cantitatea de benzină.
Dacă detectează prea puțin oxigen în evacuare, înseamnă că amestecul este prea bogat şi ECU reduce cantitatea de benzină din admisie. Defectarea sondei duce la funcționarea anormală a motorului.
5.Probleme cu bobina de inducție
Bobina de inducţie este un transformator de curent, care transformă curentul de joasă tensiune de 6V sau 12V în curent de înaltă tensiune, de 15.000 – 20.000V. Dacă rezistenţa electrică a circuitului este mică, la turaţii mici ale motorului, curentul creşte mult şi are loc supraîncalzirea bobinei datorita efectului Joule.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
- SUA și Coreea de Sud blochează transporturile de petrol din Coreea de Nord. Cooperare ilegală cu Rusia, suspectată
- Horoscop 27 martie: Berbec, Taur, Gemeni, Rac, Leu, Fecioară. Zodia care trebuie să facă schimbări la serviciu. Șefii te vor privi cu alți ochi
- Musaca de post, rețeta simplă. Cine a zis că fără carne n-are gust?
- Ruptura dintre Harry și William, tot mai adâncă. Condiția Ducelui de Sussex pentru a veni de Paște în Marea Britanie
- Modificare majoră în Programul Casa Verde Fotovoltaice 2024. Laurențiu Neculaescu (AFM): Am învățat de anul trecut / video
- Șoferii, constrânși fizic să reducă viteza. Titi Aur, despre măsura care îi deranjează pe teribiliști: Forțată, dar necesară! / video
- Cele mai vândute telefoane din lume. Samsung nu este nici măcar în top 10
- Casa Verde Fotovoltaice 2024. Laurențiu Neculaescu, AFM: Buget record! Actele necesare
- Mircea Coșea analizează ”războiul șefilor de la guvern cu șefii BNR”: Trebuie să ne speriem!
- Noi reguli în aeroporturile din România, din 31 martie. Poliția de Frontieră explică ce se schimbă odată cu intrarea în Schengen aerian