Cele mai des întâlnite probleme la maşinile pe benzină
Data publicării:
Autor: Florin Răvdan
WhatsApp
Sursa: Pixabay
Sursa: Pixabay
Maşinile cu motoare pe benzină, deşi mai ieftin de întreţinut decât cele diesel, pot avea des probleme. Iată câteva dintre cele care apar foarte des, dacă motorul nu este întreţinut cum trebuie. 

1.Probleme cu bujiile

Acestea sunt componente consumabile, ceea ce înseamnă că trebuie înlocuite după o anumită perioada de timp. Atunci când bujiile prezintă semne de uzură trebuie schimbate. Semnele care pot indica o problemă ar fi un consum crescut de combustibil, zgomote ciudate emise de motor și o putere mai mică a acestuia.

Rateurile și funcționarea incorectă a motorului reprezintă semne că bujia nu își mai fac treaba cum trebuie.

2. Defecțiuni ale filtrului de aer

A două piesă importantă pentru bună funcționare a motorului este filtrul de aer. Acesta ajută motorul să respire. Dacă se va defecta, performanțele motorului vor fi scăzute. Filtrul de aer nu lasă particulele de praf, reziduurile să între în motor și să îi afecteze funcționarea.

Specialiștii recomandă schimbarea acestuia la anumite intervale de timp, intervale ce variază între 10.000 și 30.000 de kilometri, scrie promotor.ro.

3. Debitmetrul defect

Rolul acestei piese auto este de a transmite informații calculatorului mașinii despre debitul de aer. Astfel, cantitatea de combustibil va fi optimizată pentru un raport aer-benzină cât mai bun. În cazul în care acesta se va defectă, își vor face apariția oscilațiile la relanti, consumul de carburant va fi crescut, performanțele motorului vor fi scăzute, aprinderea în bordul mașinii a martorului ,,Check Engine”.

4. Probleme la Sonda Lambda

Aceasta este un senzor pentru detectarea oxigenului din gazele de eşapament. Acest senzor este foarte important pentru funcţionarea catalizatorului. Constructorii recomandă verificarea sondei la fiecare 30.000 de kilometri sau la fiecare 2-3 ani .

Dacă sonda detectează prea mult oxigen în gazul evacuat, înseamnă că motorul merge cu un amestec prea sărac în combustibil. Prin urmare, este mărita cantitatea de benzină.

Dacă detectează prea puțin oxigen în evacuare, înseamnă că amestecul este prea bogat şi ECU reduce cantitatea de benzină din admisie. Defectarea sondei duce la funcționarea anormală a motorului.

5.Probleme cu bobina de inducție

Bobina de inducţie este un transformator de curent, care transformă curentul de joasă tensiune de 6V sau 12V în curent de înaltă tensiune, de 15.000 – 20.000V. Dacă rezistenţa electrică a circuitului este mică, la turaţii mici ale motorului, curentul creşte mult şi are loc supraîncalzirea bobinei datorita efectului Joule.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News

WhatsApp
Iti place noua modalitate de votare pe dcnews.ro?
pixel