'Cred că acest incident s-a produs printr-un concurs de factori, unii dintre ei externi, care nu au putut fi prevăzuţi. Şi aş menţiona aici în primul rând lipsa unor reglementări clare cu privire organizarea şi desfăşurarea curselor sezoniere în stare de urgenţă. Aş menţiona lipsa unei colaborări şi a unei comunicări eficiente între companiile aeriene, agenţii de recrutare, transportatori, aeroport şi pasageri şi anumite deficienţe de comunicare între instituţiile cu atribuţii directe în domeniu', a afirmat Abrudean.
El a adăugat că principalul motiv care l-a împiedicat să organizeze corespunzător lucrurile a fost lipsa oricărei informaţii cu privire la aceste zboruri.
'Principala cauză, din punctul meu de vedere, care m-a împiedicat să pot organiza lucrurile a fost lipsa oricărei informaţii cu privire la aceste zboruri. Nu am avut cunoştinţă despre eveniment decât târziu, despre numărul de pasageri care au venit. Oamenii au venit independent unii de alţii. Că vorbim de aeroport, care putea să facă această informare, că vorbim de restul instituţiilor, care făceau parte din Comitetul de securitate, oricare dintre ei putea să facă o scurtă informare în acest sens şi lucrurile s-ar fi desfăşurat cu siguranţă altfel', a susţinut prefectul.
Abrudean a precizat că nu a existat o coordonare unică a celor peste 1.800 de persoane care urmau să plece la muncă în Germania cu 12 curse charter de pe Aeroportul din Cluj-Napoca.
'Vorbeam de lipsa de unei coordonări unice în privinţa celor 1.800 de oameni, pentru că au existat organizatori care au gestionat mici grupuri de oameni. Dar ca şi coordonare unică, o entitate, o firmă, o agenţie de recrutare care s-a ocupat de tot ceea ce înseamnă cele 12 zboruri de transportul oamenilor din judeţele de provenienţă nu a existat, nu cunosc aşa ceva', a menţionat prefectul.
Cum au ajuns 1.800 de oameni la Aeroport
Potrivit acestuia, 'aproximativ 1.800 de persoane, venite din 36 de judeţe, au sosit în aeroport cu diferite mijloace de transport - autocare, microbuze şi foarte multe autoturisme personale ale celor care au asigurat transportul, fără a exista o coordonare unică a acestor pasageri. Adică, oamenii au venit independent unii de alţii, doar în baza contractului de muncă pe care îl aveau şi a informaţiilor primite de la angajator, că urmează să zboare de pe aeroportul din Cluj-Napoca către destinaţie, fără să cunoască ora la care vor pleca sau alte informaţii legate de zbor'.
VEZI ȘI Imaginea ZILEI la Aeroportul din Cluj-Napoca. Nu mai e nevoie de comentarii
La rândul său, preşedintele comisiei, senatorul PSD Radu Oprea, a declarat că Florin Oneţ, şeful Secţiei Regionale de Poliţie Transporturi Cluj-Napoca, care are în subordine Biroul de Poliţie Transporturi Aeriene din Cluj, a clarificat în faţa comisiei faptul că 'există un conflict 'între aeroport şi firma de handling'.
'Poliţia Transporturi ne-a lămurit că există un conflict între aeroport şi firma de handling, drept urmare, pentru data viitoare, am invitat şi reprezentanţii firmei de handling, astfel încât să putem afla de ce a fost aeroportul închis, între orele 9,00 şi 11,00, şi s-a produs acea înghesuială în afara aeroportului, în parcare, moment în care Poliţia Transporturi a trebuit să intervină, să ia listele şi să-i cheme pe toţi lucrătorii sezonieri prin porta-voce', a declarat preşedintele comisiei.
Oprea a adăugat că Oneţ a mai afirmat că persoanele care urmau să plece la muncă în Germania nu aveau asupra lor contracte, ci 'nişte foi' scrise în limba germană.
'Am aflat, de asemenea, că nu erau contracte, cum au susţinut inspectorii de Poliţie, pentru că acele foi, nişte foi, cum le-a definit comisarul şef al Poliţiei Transporturi, erau în germană, drept urmare, nu aveau cum să ştie ce conţin acele foi, nicidecum agenţii de poliţie din filtrele care erau la Suceava spre Cluj, spre Bistriţa-Năsăud sau prin alte judeţe ale ţării, de unde au venit lucrătorii sezonieri', a punctat senatorul PSD.
Următoarea şedinţă a comisiei va avea loc marţea viitoare, la ora 13,00, când vor fi audiaţi reprezentanţii firmei de handling. Întrunită în prima sa şedinţă pe 6 iulie, comisia de anchetă şi-a stabilit regulamentul. Atunci s-a decis şi trimiterea de scrisori către toate instituţiile implicate în situaţia care a dus la prezenţa a aproximativ 2.000 de români, în perioada stării de urgenţă instituite ca urmare a epidemiei de COVID-19, pe Aeroportul din Cluj Napoca pentru a pleca din ţară, potrivit Agerpres.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
- Horoscop 28 martie: Balanță, Scorpion, Săgetător, Capricorn, Vărsător, Pești. Zodia care are nevoie de o schimbare. Bucură-te de viață!
- Alternativa din capitalele europene, după interzicerea centralelor pe gaz. Ștefan Pălărie (USR): Nu transportă gaz până în apartament
- Dan Negru mai vrea o lege dacă se decide închiderea supermarketurilor în weekend: Să-i interzică lui Bartoș!
- AFM, finanțare de 1900 de euro pentru fiecare familie unde venitul pe membru este sub 1700 de lei. Ce este programul ”Prima Conectare”. ”Aduceți civilizația în casa omului”
- Modificarea adusă de Guvern pentru cei care locuiesc la bloc. Se schimbă modul de calcul și costurile pentru consumul de energie termică
- BANCUL ZILEI: După căsătorie...
- Mișcarea care va reduce drastic numărul de cancere în România. Ce e Programul Horizon. Aflăm totul de la europarlamentarii Dreapta Unită
- BANCUL ZILEI: Bulă, test la școală
- Programul garanție-returnare: Modificare pentru când aparatele de reciclare nu funcționează. Ministrul Fechet: Magazinul, obligat să le preia manual
- Alin Oprea, moment de sinceritate: "Cel mai mare regret al meu e faptul că nu este Medana mama copiilor mei"
- Atenție la conflicte. Weekendul „scandalos” în care trebuie să ne ferim de confruntări
- 97% din deșeurile din România sunt de proveniență industrială. Adevărul care doare: De aici luăm infringement-uri
- Detalii din culisele filmului Kingdom of Judas, prima producţie românească vorbită în limba engleză