Conform articolului 7, alin. aa) din Statutul Elevului, aprobat prin OMENCŞ nr. 4742/2016, elevii au dreptul de a acorda feedback semestrial cadrelor didactice care predau la clasă, prin fişe anonime, pentru a identifica cele mai eficiente metode didactice.
Acest proces de acordare a feedback-ului se întâmplă, însă, de foarte puţine ori. În majoritatea unităţilor de învăţământ din România, cultura comunicării deschise dintre elevi şi profesori şi schimbul de feedback reciproc este aproape inexistentă.
Din acest motiv, Consiliul Naţional al Elevilor a propus Ministerului Educaţiei elaborarea unei proceduri de acordare a feedbackului semestrial, menită să sporească şi să eficientizeze comunicarea dintre elevi şi cadrele didactice. Această metodologie nu are drept scop aplicarea de măsuri coercitive pentru cadrele didactice, ci sprijinirea acestora în conturarea unui act educaţional de calitate, centrat pe elev. Salutăm deschiderea Ministerului Educaţiei cu privire la această iniţiativă, ce va avea drept efect pe termen lung îmbunătăţirea actului de predare-învăţare.
Ce întrebări va putea conţine chestionarul
Printre posibilele întrebări ce vor face parte din instrumentul de feedback se numără itemi privind încurajarea, de către profesor, a participării elevilor la oră, utilizarea metodelor inovative de predare, ritmul de parcurgere a materiei şi atmosfera generală din cadrul orelor de curs. Răspunsurile elevilor vor fi ponderate în funcţie de participarea lor la ore.
"După aproape 5 ani de când elevii au dobândit dreptul de a acorda feedback semestrial cadrelor didactice, Consiliul Naţional al Elevilor a propus crearea unui instrument de feedback reglementat, care să asigure acordarea corectă a acestuia. Ce ne dorim noi este ca în sălile de clasă din întreaga ţară să pornească dialoguri cu privire la calitatea actului de predare şi învăţare, aşa cum este el perceput de către elevi. Doar în acest fel vom putea vorbi despre o educaţie de calitate, centrată cu adevărat pe nevoile elevilor.
Menirea acestui instrument este, aşadar, să creeze un canal de comunicare, pentru a construi relaţii de colaborare între elevi şi profesori, nu de a căuta vinovaţi sau de a arăta cu degetul. Salutăm decizia Ministerului Educaţiei de a aborda acest subiect, în interesul tuturor elevilor din România", a declarat Rareş Voicu, preşedintele Consiliului Naţional al Elevilor.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
- Delia Budeanu, povestea neștiută. Cea mai cunoscută crainică din istoria Televiziunii Române de dinainte de '90 se temea să nu fie împușcată de Ceaușescu
- Zodia care trebuie să facă schimbări în perioada următoare. Daniela Simulescu: Vă recomand să stați departe / video
- Banca Mondială și FMI recomandă noi taxe și impozite pe salariile românilor, dar și pe locuințe și mașini. Alternativa lui Adrian Negrescu
- Horoscop 23 aprilie: Balanță, Scorpion, Săgetător, Capricorn, Vărsător, Pești. Zodia care are probleme în familie. Mergi pe vârfuri!
- Horoscop 22 aprilie: Berbec, Taur, Gemeni, Rac, Leu, Fecioară. Zodia care se simte manipulată. Vei fi radical
- Modificare RCA - numeroși șoferi vor plăti bani mai mulți. Titi Aur arată manevra care s-a făcut / video
- Armata SUA testează o armă experimentală cu microunde de înaltă putere. Ce este Proiectul Meteor
- O țară din Europa are școală gratis pentru adulți, inclusiv pentru români. Învață două limbi străine și obțin și competențe profesionale
- BANCUL ZILEI: Bulișor, răspuns magistral pentru tată
- Apa îmbuteliată în pet-uri, pericol pentru sănătate. Dr. Mircea Duțu: ”Particule extrafine au ajuns în sânge, inimă și creier”. Care este cea mai sigură apă
- Ce profesii onorabile ocupă mulți români în Norvegia. „Aici este o lipsă enormă. Toți norvegienii îi laudă”
- O nouă provocare pentru școala românească, în contextul tehnologizării și ecologizării. Prof. Duțu: Un moment de cumpănă
- Cum a ajutat Marian Moroșanu, zis „Ceaușescu”, la urgentarea dosarului Mineriadei