Consiliul Național al Elevilor, SOLICITARE către Iohannis și Guvern. Acest lucru este obligatoriu
Autor: Neagoe Narcis-Florentin pe 02 iul, 10:38 | Educatie

Consiliul Național al Elevilor a informat că 900.000 de elevi români au fost lăsați în afara sistemului de învățământ public odată cu suspendarea cursurilor față în față de pe 11 martie 2020.

„Dreptul la educație a fost încălcat întrucât educația nu a putut continua în comunitățile dezavantajate, acolo unde dispozitivele conectate la Internet și accesul la rețelele educaționale rămân o utopie. Dreptul la educație a fost încălcat pentru că statul român nu a furnizat accesul la școala online”, a transmis CNE, într-un comunicat, referindu-se se mai apoi la rezultatele celor două examene de final de an.

Executivul trebuie să investească în sectorul educațional

 

Consiliul argumentează că o investiție în educație are doar rezultate pozitive, iar în acest moment este imperativ ca toți copiii români să aibă acces nemijlocit la educația online.

„O investiție în sectorul educațional înseamnă o investiție în societate, motiv pentru care noi, semnatarii acestei scrisori deschise, reprezentanți ai organizațiilor de profil, vă solicităm promulgarea și implementarea L327/2020, o inițiativă legislativă prin care Executivul va putea să asigure accesul nemijlocit la educație online pentru toate categoriile de elevi și profesori, astfel încât procesul instructiv-educativ va putea continua independent de evoluția pandemiei provocate de Coronavirus. Această inițiativă legislativă trebuie promulgată de urgență și implementată cu rigurozitate, astfel încât luna septembrie va fi o lună în care toți elevii se vor întoarce la școală, nu doar cei care au un statut socio-economic confortabil”, se mai arată în comunicat.

Educația nu trebuie limitată la o clădire, ci trebuie să fie o parte a vieții elevilor

 

„Orizontul spre care țintim este ca digitalizarea echitabilă a educației să devină o prioritate pentru sistemul de învățământ. În acest sens, autoritățile publice trebuie să facă eforturi pentru îndeplinirea acestui scenariu: procesul educațional devine parte din viața elevului și nu se limitează la o clădire pe care o numim școală. Procesul instructiv-educativ trebuie să devină unul participativ, incluziv, transparent și să se plieze pe realitatea impusă de evoluția tehnologică”, încheie CNE.

Te-ar putea interesa și ....
Educatie Vezi toate articolele
Crossuri parteneri