Organismele de reglementare, companiile de asigurări şi experţii avertizează companiile aeriene să verifice cu atenţie avioanele care sunt reintroduse în serviciu după ce au stat blocate la sol în perioada pandemiei de COVID-19, menţionând, printre altele și probleme cu pregătirea piloţilor, conform Reuters.
Experimentatul pilot Cezar Osiceanu a explicat pentru DC News ce înseamnă, de fapt, pregătirea a piloților.
Cum s-a schimbat „lumea piloților” în pandemie
Pentru o imagine clară asupra a ceea ce se întâmplă pe această nișă, atrăgând atenția asupra urmărilor pandemiei, Cezar Osiceanu a declarat că nu există un simulator în fiecare țară și, „din cauza restricțiilor de zbor, toate companiile au avut probleme.”
„Legislația spune că trebuie să ai trei decolări și trei aterizări în ultimele 90 de zile”, a completat pilotul, menționând că lucrurile s-au schimbat din cauza „numărului mare de avioane pe care le-au avut diversele flote ale companiilor, a problemelor Covid și a celor economice.”
„În 2019, media zilnică a zborurilor era de 100.000. Pentru această perioadă de Covid, media este de 10.000 de zboruri pe zi”, a subliniat Cezar Osiceanu.
Osiceanu: Există niște probleme la avioanele lung-curier
Cezar Osiceanu ne-a mai declarat că „trebuie să înțelegem că există niște probleme la avioanele lung-curier, piloții zboară mai rar. În mod normal, au o medie de două-trei curse pe lună. Având media de două-trei curse pe lună, chiar și atunci le e destul de greu să mențină un antrenament cât de cât.”
„Gândiți-vă acum că ei, de la două-trei curse pe lună, au ajuns cum a fost echipajul din India, co-pilotul n-a zburat din februarie, iar comandantul, în ultimele 90 de zile a zburat o oră jumătate”, a mai spus pilotul.
Privind acest aspect, Cezar Osiceanu a amintit și despre un document mai vechi al EASA (Agenţia Uniunii Europene pentru Siguranţa Aviaţiei), care arăta că, „din cauza nivelului mare de automatizare, deprinderile manuale ale pilotului au scăzut îngrijorător. Recomandau revenirea la „basic skills”. Industria a explodat atunci, a avut nevoie de foarte mulți piloți.”
Cum s-a transformat „pregătirea piloților”
Și, dacă până atunci piloții se „fabricau” într-un proces foarte complex, industria a transformat acest mecanism.
„Ne-am trezit în cabină cu piloți care aveau 150-200-300 de ore, făcute pe cinci-șapte tipuri de avioane mai mici, cu două-trei simulatoare. Ne gândim că o mare parte dintre acești piloți, în general co-piloți, ajung în situația în care se deprofesionalizează efectiv, ei având un background și așa subțire”, a precizat pilotul Cezar Osiceanu.
Nu în ultimul rând, Cezar Osiceanu a declarat pentru DC News că și standardul fizic a scăzut drastic în rândul piloților.
„Avem piloți tineri, cocoșați, n-au făcut sport. Sunt total împotriva imaginii pilotului. Și aici apare o problemă în industrie”, a spus Cezar Osiceanu.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
- Horoscop 28 martie: Balanță, Scorpion, Săgetător, Capricorn, Vărsător, Pești. Zodia care are nevoie de o schimbare. Bucură-te de viață!
- Alternativa din capitalele europene, după interzicerea centralelor pe gaz. Ștefan Pălărie (USR): Nu transportă gaz până în apartament
- Dan Negru mai vrea o lege dacă se decide închiderea supermarketurilor în weekend: Să-i interzică lui Bartoș!
- AFM, finanțare de 1900 de euro pentru fiecare familie unde venitul pe membru este sub 1700 de lei. Ce este programul ”Prima Conectare”. ”Aduceți civilizația în casa omului”
- Modificarea adusă de Guvern pentru cei care locuiesc la bloc. Se schimbă modul de calcul și costurile pentru consumul de energie termică
- BANCUL ZILEI: După căsătorie...
- Mișcarea care va reduce drastic numărul de cancere în România. Ce e Programul Horizon. Aflăm totul de la europarlamentarii Dreapta Unită
- BANCUL ZILEI: Bulă, test la școală
- Programul garanție-returnare: Modificare pentru când aparatele de reciclare nu funcționează. Ministrul Fechet: Magazinul, obligat să le preia manual
- Strategul Cristian Socol, reacție la ultimele date Eurostat despre România. Am depășit și Ungaria. Cea mai mare viteză din ultimii 10 ani
- 97% din deșeurile din România sunt de proveniență industrială. Adevărul care doare: De aici luăm infringement-uri
- Detalii din culisele filmului Kingdom of Judas, prima producţie românească vorbită în limba engleză
- Lazea (BNR) spune că nivelul de trai din România nu mai crește. Ciuvică: Bate și el câmpii