Controversă cu ZBORUL în și după pandemie. Osiceanu: Există niște probleme la aceste avioane
Data actualizării:
Data publicării:
Autor: Andrada Oana
WhatsApp
Foto: Pixabay. Imagine cu rol ilustrativ
Foto: Pixabay. Imagine cu rol ilustrativ
Pilotul Cezar Osiceanu, cu o experiență de zbor de 40 de ani, a vorbit pentru DC News despre cele mai delicate probleme ale momentului. 

Organismele de reglementare, companiile de asigurări şi experţii avertizează companiile aeriene să verifice cu atenţie avioanele care sunt reintroduse în serviciu după ce au stat blocate la sol în perioada pandemiei de COVID-19, menţionând, printre altele și probleme cu pregătirea piloţilor, conform Reuters.

Experimentatul pilot Cezar Osiceanu a explicat pentru DC News ce înseamnă, de fapt, pregătirea a piloților. 

Cum s-a schimbat „lumea piloților” în pandemie 

Pentru o imagine clară asupra a ceea ce se întâmplă pe această nișă, atrăgând atenția asupra urmărilor pandemiei, Cezar Osiceanu a declarat că nu există un simulator în fiecare țară și, „din cauza restricțiilor de zbor, toate companiile au avut probleme.”

„Legislația spune că trebuie să ai trei decolări și trei aterizări în ultimele 90 de zile”, a completat pilotul, menționând că lucrurile s-au schimbat din cauza „numărului mare de avioane pe care le-au avut diversele flote ale companiilor, a problemelor Covid și a celor economice.” 

„În 2019, media zilnică a zborurilor era de 100.000. Pentru această perioadă de Covid, media este de 10.000 de zboruri pe zi”, a subliniat Cezar Osiceanu. 

Osiceanu: Există niște probleme la avioanele lung-curier 

Cezar Osiceanu ne-a mai declarat că „trebuie să înțelegem că există niște probleme la avioanele lung-curier, piloții zboară mai rar. În mod normal, au o medie de două-trei curse pe lună. Având media de două-trei curse pe lună, chiar și atunci le e destul de greu să mențină un antrenament cât de cât.”

„Gândiți-vă acum că ei, de la două-trei curse pe lună, au ajuns cum a fost echipajul din India, co-pilotul n-a zburat din februarie, iar comandantul, în ultimele 90 de zile a zburat o oră jumătate”, a mai spus pilotul.

Privind acest aspect, Cezar Osiceanu a amintit și despre un document mai vechi al EASA (Agenţia Uniunii Europene pentru Siguranţa Aviaţiei), care arăta că, „din cauza nivelului mare de automatizare, deprinderile manuale ale pilotului au scăzut îngrijorător. Recomandau revenirea la „basic skills”. Industria a explodat atunci, a avut nevoie de foarte mulți piloți.”

Cum s-a transformat „pregătirea piloților”

Și, dacă până atunci piloții se „fabricau” într-un proces foarte complex, industria a transformat acest mecanism.

„Ne-am trezit în cabină cu piloți care aveau 150-200-300 de ore, făcute pe cinci-șapte tipuri de avioane mai mici, cu două-trei simulatoare. Ne gândim că o mare parte dintre acești piloți, în general co-piloți, ajung în situația în care se deprofesionalizează efectiv, ei având un background și așa subțire”, a precizat pilotul Cezar Osiceanu. 

Nu în ultimul rând, Cezar Osiceanu a declarat pentru DC News că și standardul fizic a scăzut drastic în rândul piloților. 

„Avem piloți tineri, cocoșați, n-au făcut sport. Sunt total împotriva imaginii pilotului. Și aici apare o problemă în industrie”, a spus Cezar Osiceanu. 

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News

WhatsApp
Iti place noua modalitate de votare pe dcnews.ro?
pixel