Corina Crețu: Efectele Pachetului Mobilitate 1 duc la creșterea cheltuielilor pentru transportatori
Autor: Neagoe Narcis-Florentin pe 23 ian, 15:17 | Personalități politice

Foto: Agerpres

Eurodeputatul Corina Crețu, membru Pro România, a spus că reforma transportului prin Pachetul Mobilitate 1 este periculoasă pentru transportatorii români.

Eurodeputatul Corina Crețu, membru Pro România și S&D, a spus că reforma sectorului de transport rutier prin intermediul Pachetului Mobilitate 1 de la nivel european este o temă asupra căreia trebuie reflectat cu atenție, conform caleaeuropeana.ro.

„Reforma sectorului de transport rutier vine cu o serie de reguli care îi afectează pe transportatorii din est, implicit și pe cei români. De exemplu, camioanele trebuie să se întoarcă la centrul operațional al întreprinderilor la fiecare opt săptămâni. Perioada de odihnă obligatorie de la sfârșitul săptămânii nu poate să fie petrecută în cabina camionului. Companiile trebuie să plătească cheltuielile de cazare pentru șoferi. Sunt măsuri care cresc cheltuielile pentru transportatori, ceea ce înseamnă o scădere a competitivității celor din est", a spus Crețu, în cadrul conferinței de presă.

Un eventual impact negativ, de evitat  

"Urmează ca în Parlamentul European să votăm pachetul pe mobilitate. Din nou, o temă despre care nu s-a discutat și despre care nu se discută suficient. Eu îmi voi face datoria de europarlamentar și voi vota în interesul României. Am primit îngrijorările Uniunii Națională a Transportatorilor Rutieri din România (UNTRR) și le privesc cu toată seriozitatea. Dar dincolo de ce voi face eu – care sunt un singur europarlamentar – de ce nu s-a discutat aplicat, serios? Chiar era o temă de interes. Sunt măsuri care cresc cheltuielile pentru transportatori, ceea ce înseamnă o scădere a competitivității celor din est. Este un subiect asupra căruia trebuie să reflectăm cu atenție și să vedem ce se poate face astfel încât noile reguli să nu aibă un impact negativ asupra domeniului transporturilor din România – efectele posibile merg până la falimentul unor transportatori, cu impact direct asupra bugetului României" a spus Crețu.

Reformă a sectorului de transport rutier  

Precizările Corinei Crețu au venit după ce Comisia pentru Transport și Turism (TRAN) din Parlamentul European a aprobat acordul pentru reforma sectorului de transport rutier la care au ajuns Parlamentul și negociatorii președinției Consiliului UE:

Regulile revizuite privind detașarea șoferilor, perioadele de odihnă și o mai bună aplicare a normelor de cabotaj (ex. transportul temporar de bunuri de către transportatori non-rezidenți într-un stat membru) au scopul de a pune capăt denaturării concurenței în acest domeniu și de a oferi condiții mai bune pentru odihna șoferilor.

Abonează-te la notificari
Te-ar putea interesa și...
Personalități politice Vezi toate articolele
Crossuri parteneri