Criză de semiconductoare la nivel global. Industria AUTO, afectată
Data actualizării:
Data publicării:
Autor: Ioan-Radu Gava
WhatsApp
producatori masini piese semiconductoare Sursa Foro: Pixbay
producatori masini piese semiconductoare Sursa Foro: Pixbay
Din cauza producției de electronice, producătorii de autovehicule nu mai găsesc piese semiconductoare. Pandemia a făcut ca producția de autovehicule să scadă, iar cererea de electronice să crească.

Deși producătorii de autovehicule s-au pregătit pentru probleme în momentul în care efectele pandemiei de coronavirus au lovit industria și se așteptau la întreruperi ale lanțului de aprovizionare și o scădere a vânzărilor, nu și-au dat seama că un an mai târziu una dintre cele mai mari probleme ale lor ar fi PlayStations. Cererea puternică de sisteme de jocuri, computere și alte produse electronice a absorbit aprovizionarea cu semiconductori, forțând producătorii de autovehicule din întreaga lume să caute cipurile care au devenit la fel de esențiale pentru mobilitate precum benzina sau oțelul.

Practic, niciun producător de automobile nu a fost cruțat. Toyota Motor a închis liniile de producție în China. Fiat Chrysler Automobiles a oprit temporar producția la uzinele din Ontario și Mexic. Volkswagen a avertizat cu privire la problemele de producție din fabricile din China, Europa și Statele Unite. Ford Motor a declarat săptămâna trecută că o fabrică din Louisville, Ky, nu a funcționat timp de o săptămână din cauza lipsei de semiconductori

Producția de autovehicule a scăzut, iar cererea de electronice a crescut

În momentul în care pandemia de coronavirus a început, producătorii de autovehicule au redus comenzile în așteptarea scăderii vânzărilor. În același timp, producătorii de semiconductori și-au schimbat liniile de producție pentru a îndeplini comenzile în creștere pentru cipurile utilizate în produse precum laptopuri, camere web, tablete și smartphone-uri 5G. De asemenea, companiile și-au modernizat infrastructura digitală pentru a gestiona întâlnirile online și angajații care lucrează de acasă, în timp ce companiile de telecomunicații investeau în infrastructura de bandă largă, alimentând în continuare cererea de semiconductori.

Ulterior, vânzările de autovehicule au revenit mai repede decât era așteptat, la sfârșitul anului 2020. Se preconizează ca lipsa de cipuri să dureze și în anul 2021, deoarece producătorii de semiconductori au nevoie de 9 luni pentru a reconfigura producția.

„Electronica de consum a explodat”, a declarat Dan Hearsch, director general al firmei de consultanță AlixPartners. „Toată lumea a vrut să cumpere Xbox, PlayStation și laptop-uri, în timp ce producția de automobile se oprea. Apoi, automobilele s-au întors, mai repede decât era așteptat, și de aici a început problema”, a mai specificat acesta. Deși nu se așteaptă ca lipsa să determine creșterea prețurilor auto, cumpărătorii ar putea fi nevoiți să aștepte mai mult pentru a obține vehiculele dorite, informează NewYorkTimes.


Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News

WhatsApp
Iti place noua modalitate de votare pe dcnews.ro?
pixel