Potrivit sursei citate, anul trecut, au fost verificate în trafic 69.130 de vehicule, la nivelul întregii ţări, iar ca urmare a problemelor descoperite au fost aplicate 22.447 de sancţiuni, au fost retrase 17.938 de certificate de înmatriculare, au fost imobilizate 413 vehicule şi 113 ITP-uri au fost anulate.
45,72% dintre mașini aveau deficiențe tehnice majore
La nivel general, din totalul maşinilor inspectate, 31.607 de unităţi (45,72%) aveau deficienţe tehnice majore şi/sau periculoase şi au fost declarate neconforme. Cele mai multe neconformităţi au fost constatate la instalaţia electrică de iluminare-semnalizare (27%), punţi, jante, anvelope şi suspensie (12%), şasiu, cadru şi elemente ataşate şasiului (10%).
De asemenea, neconformităţi la sistemul de frânare au fost depistate la 4% dintre vehiculele verificate, iar în 1,57% dintre cazuri au fost constatate probleme la sistemul de direcţie. În acelaşi timp, în urma măsurătorilor efectuate de către inspectorii RAR s-a stabilit depăşirea nivelului maxim admis de emisii poluante la 2.579 autovehicule. În plus, au fost depistate în trafic 3.616 de vehicule cu defecţiuni periculoase la sistemele de frânare, direcţie sau la punţi şi fuzete.
'Rezultatele controalelor desfăşurate în trafic nu reflectă starea generală a parcului auto din România'
Oficialii RAR precizează că rezultatele controalelor desfăşurate în trafic nu reflectă starea generală a parcului auto din România, deoarece echipajele mixte RAR - Poliţie opresc pentru verificare doar acele vehicule care sunt susceptibile de a prezenta defecţiuni. Statistica Direcţiei Regim Permise de Conducere şi Înmatriculare a Vehiculelor (DRPCIV) relevă că, la 31 decembrie 2019, parcul auto naţional ajunsese la aproximativ 8,75 de milioane de autovehicule, din care peste 6,9 milioane autoturisme, în creştere cu 7%, comparativ cu datele din anul anterior, când au fost înregistrate 6,45 milioane de exemplare.
Totodată, aproximativ 1,46 de milioane de autovehicule erau înmatriculate în Bucureşti, în creştere cu aproape 32% faţă de aceeaşi perioadă a anului precedent, din care 1,169 milioane de unităţi erau încadrate la categoria autoturisme. Conform Direcţiei de Înmatriculări, aproximativ 4,36 de milioane de unităţi erau mai vechi de 16 ani, respectiv 20 de ani, 2,52 de milioane de autovehicule aveau o vechime de 11-15 ani, iar 994.398 de exemplare erau mai vechi de 6-10 ani.
În ceea ce priveşte autovehiculele cu vechime de 0-2 ani, la nivel naţional erau înregistrate, la sfârşitul anului trecut, 392.430 de unităţi, din care 289.520 de autoturisme. Potrivit DRPCIV, la finele anului 2019, pe drumurile din România circulau 4,344 milioane de autovehicule cu motoare pe benzină, respectiv 3,895 milioane de maşini diesel, conform Agerpres.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
- Orașul din România unde nu există ambuteiaje. Titi Aur: De ce se circulă extraordinar, în ciuda faptului că e foarte aglomerat / video
- Aderarea completă a României la Schengen. Comisarul European pentru Afaceri Interne, anunț important. Când ar putea fi eliminate și controalele la frontierele terestre
- Naty Badea: Nu mai este de trăit în Italia. Mie îmi este foarte teamă chiar și să merg pe stradă
- "Sunt distrusă psihic". Ilona și Ristei, cădere nervoasă: "Este un fel de Sandu Ciorbă, ȋn chineză!"
- Ce sunt tahionii, particulele "suspecte" care au invadat Universul
- Proiectul Ministerului de Interne care vizează îmbunătățirea și modernizarea sistemului. Bogdan Despescu, explicații / video
- Avocatul Poporului vrea să le facă dreptate „copiilor pandemiei” care au pierdut doi ani de școală
- USR, proiect de lege privind trimiterea pacienților de la stat la privat. Rafila, reacție
- Previziunea lui Ciuvică privind alegerile pentru Primăria Capitalei: Ia peste 40% / video
- ANAF a publicat Ghidul privind tratamentul fiscal aplicabil veniturilor obținute de persoanele fizice din prestarea unor activități de înfrumusețare/întreținere corporală