Dezinformările domină pe Facebook și sunt de șase ori mai populare decât știrile
Autor: Neagoe Narcis-Florentin pe 04 sep, 09:24 | Tehnologie

Foto: Pxhere. Imagine cu rol ilustrativ

Un studiu arată că dezinformările sunt mult mai apreciate pe Facebook în comparație cu știrile.

Un nou studiu efectuat de cercetătorii de la Universitatea din New York și Universitatea Grenoble Alpes din Franța arată că dezinformările au de până la șase ori mai multe interacțiuni pe Facebook decât știrile reale.

Cum s-a ajuns la concluzie

Conform The Verge, cercetarea a analizat postările paginilor de Facebook care aparțineau a 2.500 de site-uri de știri între august 2020 și ianuarie 2021. Oamenii de știință au aflat astfel că paginile care postează dezinformări primesc mai multe aprecieri, distribuiri și comentarii. Această creștere a interacțiunilor nu ține cont de spectrul politic.

Cercetătorii vor face public studiul ca parte a unei conferințe despre Internet din noiembrie, însă analiza poate fi publicată mai devreme, spun cei care au realizat-o. Un purtător de cuvânt al platformei de socializare a indicat că studiul ia în calcul doar interacțiunile, nu și „reach-ul” sau numărul de persoane care ajung să recepționeze postările, chiar dacă interacționează sau nu cu ele.

Instagram va restricționa accesul utilizatorilor care nu își setează data de naștere reală

Daily Star informează că utilizatorii Instagram care nu își setează data de naștere reală nu vor mai putea folosi aplicația. Instagram a anunțat că a început să ceară utilizatorilor setarea zilei de naștere la deschiderea aplicației. Mai mult, Instagram dezvoltă un sistem pentru a verifica dacă datele de naștere setate de utilizatori sunt cele reale.

„Dacă nu ne-ați furnizat ziua de naștere până la un moment dat, va trebui să o împărtășiți pentru a continua să folosiți Instagram. Recunoaștem că unele persoane ne pot da ziua de naștere greșită și dezvoltăm noi sisteme pentru a soluționa acest lucru”, a transmis compania într-un comunicat de presă.

Instagram vrea să protejeze tinerii utilizatori. În același sens, compania a recurs la o funcție care împiedică adulții să trimită mesaje minorilor dacă aceștia nu le urmăresc contul. Totodată, paginile tinerilor cu vârsta sub 16 ani să fie private în mod automat. Persoanele care vor refuza să-și seteze ziua de naștere reală la primirea notificării nu vor mai putea folosi aplicația.

Tehnologie Vezi toate articolele
Crossuri parteneri