Directorul general interimar de la Renault, Clotilde Delbos, nu a exclus vineri posibilitatea ca producătorul auto francez să închidă unele uzine, după ce anul trecut a înregistrat primele pierderi din ultimii 10 ani, conform Agerpres.
„Nu avem niciun tabu și nu excludem nimic", a declarat Clotilde Delbos într-o conferință de presă, după ce a fost întrebată dacă uzinele din Franța sau din lume vor fi închise pentru a economisi două miliarde euro pe trei ani.
Restructurări garantate
„Vom revizui toate tipurile de costuri... Unele din aceste costuri vor implica cheltuieli de restructurare", a declarat Clotilde Delbos, reamintind că grupul este pe cale să deruleze o revizuire strategică a activităților sale.
Delbos a recunoscut că Renault și aliatul său japonez Nissan dispun de capacități de producție excedentare și a promis că în luna mai a acestui an va fi făcut un anunț în acest sens. Renault și Nissan încearcă să își îmbunătățească performanțele prin punerea în comun a tehnologiilor și uzinelor lor.
Primele pierderi din 10 ani
Grupul Renault a încheiat 2019 cu primele sale pierderi anuale de după 2009, înregistrând o pierdere netă de 141 milioane de euro în primul său an de după prăbușirea fostului său lider Carlos Ghosn. Pentru 2020, pe o piață auto în declin, Renault, companie a cărei cifră de afaceri a scăzut anul trecut cu 3,3% până la 55,5 miliarde de euro, se așteaptă la o nouă scădere a rentabilității sale.
Renault și Nissan au un parteneriat din 1999, în care Renault deține 44,3% din acțiunile Nissan, în timp ce Nissan controlează un pachet de 15% din acțiunile Renault, dar nu are drepturi de vot la grupul francez. Alianța Renault-Nissan, extinsă în 2016 prin includerea Mitsubishi, regrupează zece mărci de automobile (printre care Dacia, Lada, Samsung Motors, Alpine, Infiniti, Datsun etc.) cu 470.000 de salariați și 122 de uzine pe toate continentele.
În 2019, vânzările totale ale grupului auto Renault au scăzut cu 3,4% în ritm anual, până la 3,753 milioane vehicule, în schimb, vânzările mondiale de autoturisme și utilitare marca Dacia au crescut anul trecut cu 5,1% până la 736.570 unități.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
Citește articolele cu aceleași etichete:
- Semafoarele care educă șoferii. Titi Aur: Spania are de foarte mult timp introdus acest sistem. E demonstrat 100% că sunt utile / video
- Adrian Negrescu: Va fi primul Paște fără miel pentru majoritatea românilor, în condițiile în care prețul cărnii a atins un nivel fără precedent în ultimii 30 de ani
- Când începe explorarea Cartofului de Aur, cel mai "scump" asteroid din spațiu, estimat la 10.000 de cvadrilioane de dolari. NASA a făcut anunțul
- Chirieac, după riposta Israelului asupra Iranului: S-ar putea să încheiem această pagină neagră din istoria Orientului Mijlociu
- Weekendul 19-21 aprilie, marcat de un eveniment nemaiîntâlnit din 1941 încoace. Daniela Simulescu: Nu ne plictisim deloc zilele ce urmează!
- Paradox cu judecătoarea care nu știa că Sebi a murit. Motivul pentru care a făcut „gogonate“ în sala de judecată / video
- Au început să apară supermarketuri low-cost. Locuitorii se declară încântați de prețurile mult mai mici ale produselor
- Ce nu s-a văzut la vizita lui Marcel Ciolacu la Marea Moschee din Abu Dhabi. Imagini din spatele camerelor - Foto / Video în articol
- Polițist, la un pas să fie linșat în Târgu Jiu, după ce a vrut să oprească o autoutilitară. Val Vâlcu: Nu există așa ceva. În secunda 2 trebuia oprit - Foto
- Prima luptă între un pilot uman și un avion controlat de inteligența artificială: Un "moment de transformare în istoria aerospațială"
- Nod în papură cu Vâlcu și Bulai: Campania electorală, analiza momentului
- Copiii, sub presiuni imense din partea societății, rețelelor de socializare și părinților. Cum să nu găsească căi de evadare?
- Separi cățeii de mamă înainte de opt luni? Se pedepsește cu închisoarea: Pedeapsa trebuie să fie mai drastică