Google a lansat datele colectate din România. Câți români nu au mai ieșit în mall-uri de la începutul stării de urgență
Data actualizării:
Data publicării:
Autor: Neagoe Narcis-Florentin
WhatsApp
Google a folosit informațiile provenite de la telefoanele mobile pentru a contura o înțelegere mai clară a mișcării populației țării.

Google a folosit informațiile provenite de la telefoanele mobile pentru a contura o înțelegere mai clară a mișcării populației țării, conform The Verge. Într-o postare pe blog, compania a anunțat că va lansa Raportul Mișcării Comunităților în contextul Covid-19.

„Google a pregătit acest raport pentru a le permite oficialilor din Sănătate pentru a înțelege efectele distanțării sociale, în contextul Covid-19. Acest raport nu ar trebui folosit pentru diagnosticarea, preconizarea sau tratarea coronavirusului", se arată în raportul pentru România, la data de 29 martie 2020.

„Acuratețea localizării și înțelegerea categoriilor de locații diferă de la regiune la regiune, așa că nu recomandăm folosirea acestor date pentru a compara țări și regiuni cu caracteristici diferite (zone urbane vs. zone rurale)", a mai scris compania în raport.

Datele pentru România (întreaga țară)

Lumea s-a recreat mult mai puțin

Activitățile comerciale și recreaționale (în restaurante, cafenele, mall-uri, muzee, biblioteci și cinematografe) au scăzut cu 81% față de medie. Scăderea a început după data de 8 martie.

Oamenii au mers la magazin mai puțin

Activitățile de aprovizionare (în piață, magazin, farmacii etc.) au scăzut cu 53% față de medie.

Oamenii au ieșit în part mai puțin

Ieșitul în parc scăzut brusc după 8 martie, după care a revenit aproape de normal, după care a ajuns la -60%, pe 29 martie.

Transport în comun mai gol

Stațiile de autobuz, troleibuz, tramvai, tren și metrou au devenit cu 72% mai goale față de medie.

Activitatea din locurile de muncă a scăzut

Mersul la serviciu a scăzut cu 39% față de normalul perioadei.

Județele cu cea mai mare scădere a activităților comerciale și recreaționale

Municipiul București, județul Suceava, județul Brașov, județul Cluj și județul Covasna au înregistrat cele mai mari scăderi în acest departament. Pe românește, bucureștenii, sucevenii, brașovenii, clujeni și covăsnenii s-au abținut cel mai mult de la mersul la mall, la bibliotecă sau la cinematograf, față de media înregistrată anterior.

Puteți consulta chiar aici PDF-ul care conține datele României. Este important de menționat că „valoarea medie este calculată cu ajutorul datelor colectate între 3 ianuarie – 6 februarie 2020".

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News

WhatsApp
Iti place noua modalitate de votare pe dcnews.ro?
pixel