Google, AMENDĂ. Ratingul hotelurilor, influenţat
Autor: Florin Răvdan pe 17 feb, 10:19 | Tehnologie

Sursa: Pixabay

Compania Google a fost amendată cu peste 1 milion de euro, după ce s-a descoperit că notele acordate hotelurilor de algoritmii automaţi ar fi fost influenţate. 

Google a fost obligat de autoritățile europene să plătească suma de 1.1 milioane de euro, după ce algoritmii automați ar fi permis influențarea calificativelor acordate pentru hotelurile de pe teritoriul țării. Problema ar fi pornit de la faptul că Google influența evaluările acordate de utilizatori folosind un algoritm propriu, care întorcea rezultatul final într-o direcție anume.

Începând cu anul 2019, în urma unor reclamații din partea hotelierilor, autoritatea franceză pentru protecția consumatorilor (DGCCRF), cu autoritate și pentru investigarea practicilor anticoncurențiale, a inițiat o anchetă asupra acestui sistem de rating aplicat pentru locațiile încadrate la categoria hoteluri.  Investigațiile au demonstrat că Google înlocuia sistemul standard de clasificare al consiliului public de turism (Atout France) cu un sistem de evaluare a stelelor bazat pe criterii proprii, acesta fiind aplicat la peste 7500 de unități hoteliere.

La nivel de bază, conceptul Google pentru hotel „de cinci stele” nu a fost la același nivel cu versiunea Atout France. În orice caz, clasificarea Google aplicată destinațiilor turistice, inclusiv prin definiția termenului „stea” pe scară de la 1 la 5 nu se potrivește întocmai așteptărilor și poate fi confuză pentru consumatorii de rând, scrie go4it.ro

Tehnologie Vezi toate articolele
Crossuri parteneri