InfoCons, precizări privind schimbarea furnizorului/contractului de energie electrică
Data publicării:
Autor: Ioan-Radu Gava
WhatsApp
InfoCons, precizări privind schimbarea furnizorului/contractului de energie electrică  /  Sursă foto: Pixbay
InfoCons, precizări privind schimbarea furnizorului/contractului de energie electrică / Sursă foto: Pixbay
InfoCons, organizația pentru porotecția consumatorilor, oferă informații privitoare la modul în care furnizorul/ contractul de energie trebuie schimbat.

Organizația pentru protecția consumatorilor InfoCons vine cu precizări privitoare la modul în care furnizorul/contractul de energie trebuie schimbat.

- Începând cu data de 1 ianuarie 2021, piața de energie electrică pentru clienții casnici s-a liberalizat. ANRE recomandă clienților casnici încheierea unui contract în piața concurențială cu oricare furnizor de energie electrică licențiat;

- Procesul de schimbare a furnizorului de energie electrică este gratuit și nu implică modificări de ordin tehnic;

- În derularea procesului de schimbare a furnizorului nu există niciun risc de deconectare;

- În scopul încheierii unui nou contract de furnizare a energiei electrice trebuie să luați legătura cu orice furnizor de energie electrică, să alegeți cea mai bună ofertă accesând „Comparatorul de oferte-tip” de pe site-ul ANRE sau să așteptați acasă o informare privind procesul de liberalizare, precum și un Formular de selecție ofertă de la furnizorul actual;

- Până la data încheierii noului contract, dar nu mai târziu de 30 iunie 2021, clienții casnici vor primi din partea furnizorului actual o reducere comercială care să acopere diferența dintre prețul din oferta de serviciu universal aplicabilă în primul semestru al anului 2021 și prețul din oferta concurențială cu valoarea cea mai mică la data de 20 ianuarie 2021;

- Formularul de selecție ofertă transmis de furnizorul actual conține oferta concurențială cu valoarea cea mai mică, o ofertă concurențială alternativă și oferta de serviciu universal, oferte aplicabile în semestrul I 2021, precum și valoarea reducerii comerciale acordate și perioada de aplicare;

- Pentru încheierea unui contract nou cu actualul furnizor nu mai este necesară deplasarea la sediile centrelor de relații cu publicul ale furnizorului; 

- Prin completarea acestui Formular de selecție ofertă clientul poate alege direct oferta concurențială din cele două propuse, iar transmiterea formularului prin selecția unei oferte constituie acordul de contractare și, implicit, obligația contractuală pentru ambele părți;

- Furnizorul are obligația ca, după cel puțin 5 zile de la data primirii Formularului de selecție ofertă completat, să transmită clientului final, odată cu prima factură, o copie a contractului de furnizare semnat;

- Nu există un termen limită pentru a trece în piața concurențială. Toţi clienţii casnici au dreptul oricând să îşi schimbe furnizorul/contractul de energie electrică în termen de 21 de zile calendaristice de la data solicitării.

InfoCons a lansat numărul 021-9615 număr cu tarif normal în rețeaua Telekom, apelabil din toate rețelele, număr dedicat consumatorilor care întâmpină o problema in schimbarea furnizorului de energie electrica. La acest număr consumatorii pot solicita consiliere, informare și  pot depune o sesizare în domeniul protecției consumatorilor.

Mișcarea de Protecția consumatorilor -  este alături de cei care doresc să își schimbe furnizorul de energie electrica pe piața concurențială.

Consumatorii care doresc încheierea unui nou contract sau au încheiat deja un contract de furnizarea a energiei electrice pot apăra drepturile și pot lua atitudine când acestea le-au fost încălcate sau nu au fost respectate. Dacă aceștia au o problema legată de protecția consumatorilor pot apela la numărul destinat acestui Proiect și pot solicita informații utile.

Toți consumatorii care întâmpină probleme sau au nevoie de consiliere în acest domeniu pot accesa totodată și numărul de telefon pentru mesaj prin Whatsapp: 0732.008.969, direct la adresa de e-mail: [email protected] sau în scris la C.P 38, O.P. 53 sector 4, București.

La ce trebuie să fie atenți consumatorii?

-          prețul energiei electrice, fix sau variabil, inclus în prețul de furnizare;

-          facturarea unei componente fixe stabilita în lei/zi sau lei/luna;

-          perioada pentru care urmează a se aplica prețul menționat în oferta;

-          perioada pentru care urmează a se încheia respectivul contract;

-          comisioane de încetare a contractului înainte de ajungerea la termen a acestuia;

-          termenele, modalitățile si condițiile privind plata facturilor;

-          modalități de transmitere a facturii si a documentelor anexate acesteia;

-          drepturile si obligațiile părților;

-          condițiile privind reînnoirea/prelungirea/rezilierea/ denunțarea unilaterala anticipata a contractului de furnizare;

-          garanțiile solicitate, după caz.

Sorin Mierlea, președinte InfoCons, precizări pentru consumatori

“Suntem racordați la curent, adică energie electrica. Pare a fi un atribut de normalitate in secolul nostru, cu toate ca de multe ori si in multe localități, mai ales cele rurale calitatea este foarte slaba, întreruperi frecvente, fluctuații, dar din păcate încă multe localități sau părți mici din localități, au energie la o calitate mai slaba sau nu au energie electrica, si sunt încă in secolele trecute utilizând lampa.

Dar totuși pentru cei care au energie electrica si un contract de furnizare, oare este un contract citit? Înțeles? Primim facturi, dar le înțelegem? Știm ce citim, si de ce plătim cât plătim? Ne cunoaștem obligațiile și drepturile de consumatori de energie electrica? Știm că există pe piață mai multe companii diferite de la care putem cumpăra energie electrică? Ca exista concurenta? Exact ca si la telefonia mobila si fixa !  

In 1990 era un singur furnizor de telefonie, astăzi este o concurenta acerba, multe companii care ne oferă astfel de servicii si la fel este si in domeniul energiei electrice in anul 2016, este primul an in care pe piața de publicitate au apărut anunțuri, clipuri video, la tv, radio, panotaj, ofertele companiilor de energie electrica.

 Deci, nu uita:

1)     poți sa ti schimbi compania cu care ai contract

2)     citește contractul

3)     ai grija ce cumperi si la ce preț 

4)     ai drepturi

5)     ai si obligații

6)     fii informat “

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News

WhatsApp
Iti place noua modalitate de votare pe dcnews.ro?
pixel