Maşini electrice vs maşini pe carburant. Care sunt diferenţele între cauciucuri
Data actualizării:
Data publicării:
Autor: Florin Răvdan
WhatsApp
Sursa: Pixabay
Sursa: Pixabay
Un subiect mai puţin discutat este cel al diferenţelor între anvelopele maşinilor electrice şi maşinilor convenţionale, pe benzină sau motorină. 

Acestea sunt responsabile atât de performanțele unei mașini, cât și de siguranța în trafic, prin modul în care transmit puterea motorului la sol și cel în care asigură direcționarea și frânarea mașinii.

Mașinile electrice au mai multe caracteristici care le fac fundamental diferite de cele cu combustie, cel puțin din punctul de vedere al anvelopelor. Spre exemplu, mașinile electrice sunt semnificativ mai grele la dimensiuni similare, din cauza bateriilor. Volkswagen ID.3, un model compact, cântărește undeva între 1,7 și 1,9 tone, în timp ce un Golf cu caracteristici similare este mult mai ușor – între 1,2 și 1,5 tone, scrie promotor.ro.

VEZI Cele mai celebre taxiuri din lume, complet electrice în 2023

Principalele diferenţe 

S-a trecut, astfel, la ranforsarea anvelopelor pentru maşini electrice, astfel încât acestea să reziste mai bine forţelor mari la frânare şi în viraje. Astfel, flancul cauciucului este mai rigid, ceea ce înseamnă că la viraje se deformează mai puţin şi asigură o precizie mai bună a direcţiei. 

Masa mare a maşinilor electrice face şi ca acvaplanarea să fie mai redusă, iar din această cauză canalele cauciucurilor care asigură drenarea apei sunt mai înguste. Aşadar, pe asfalt uscat aderenţa e mai bună. 

O altă caracteristică a mașinilor electrice este dată de caracterul motorului electric – acesta dispune de un cuplu uriaș la turații joase. Solicitările trenului de rulare sunt astfel mult mai intense, iar anvelopele trebuie să asigure atât o durabilitate ridicată, cât și o aderență superioară.

Nu în ultimul timp, zgomotele de rulare sunt mult mai deranjante la o mașină electrică, în special la viteze de oraș (30-50 km/h). Acest lucru se întâmplă din cauză că zgomotul motorului este nesemnificativ, iar zgomotul de vânt devine perceptibil abia la viteze mai mari. Prin urmare, anvelopele destinate mașinilor electrice au un strat de spumă fonoabsorbantă în interior. În ultima vreme, însă, tratamentul fonoabsorbant este disponibil și pe unele modele de anvelope destinate mașinilor cu combustie.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News

WhatsApp
Iti place noua modalitate de votare pe dcnews.ro?
pixel