Magistrala 5 de metrou, Secţiunea Râul Doamnei - Eroilor, a fost pusă marţi în funcţiune pentru publicul călător. 'Redistribuirea trenurilor din flota actuală pe noua magistrală nu va afecta intervalele de succedare de pe celelalte magistrale, întrucât sunt introduse în circulaţie trenuri de tip IVA, iar acolo unde este necesar (la orele de vârf de trafic) se vor introduce trenuri suplimentare', se menţionează în comunicatul Metrorex.
Pe de altă parte, Metrorex atrage atenţia că în perioada imediat următoare este posibil să apară nesincronizări în funcţionarea sistemelor de pe secţiunea Râul Doamnei - Eroilor, deoarece pe această magistrală nu circulă în prezent trenuri noi.
Metrorex are în vedere achiziţia a 13 trenuri noi de metrou
'Pentru această perioadă de început este posibil să apară şi anumite nesincronizări în funcţionarea optimă a sistemelor, în condiţiile în care din motive externe şi nedorite de Metrorex, această magistrală nu beneficiază încă de trenuri noi prevăzute a fi echipate cu cel mai modern sistem de supraveghere şi conducere a traficului(...) Cartierul Drumul Taberei are circa 300.000 de locuitori. Raportat la acest număr, capacitatea proiectată pentru transportul călătorilor pe noua magistrală de metrou este de 50.000 călători/oră/sens. În cadrul acestui proiect, Metrorex are în vedere achiziţia a 13 trenuri noi de metrou care vor permite micşorarea intervalului de succedare de 6 minute', se precizează în comunicatul semnat de directorul general al Metrorex, Gabriel Mocanu.
De asemenea, Metrorex subliniază că lucrările la secţiuni de acces la unele staţii de pe Magistrala M5 nu au fost încă finalizate. 'Sigur că mai sunt anumite finisaje de completat, câteva accesuri de finalizat în staţiile Academia Militară, Eroilor şi Parc Drumul Taberei', precizează Metrorex. Compania de transport a publicat şi o listă a motivelor pentru care lucrările la secţiunea Râul Doamnei - Eroilor au durat o perioadă îndelungată.
Sursele de finanţare pentru un astfel de proiect
'Un proiect de investiţii de o asemenea anvergură presupune realizarea lucrărilor numai cu respectarea şi îndeplinirea tuturor condiţiilor impuse, astfel încât transportul călătorilor şi funcţionarea întregului ansamblu să se facă în deplină siguranţă. Sursele de finanţare pentru un astfel de proiect trebuie asigurate în mod constant, ceea ce a fost posibil din momentul în care Metrorex a fost admisă pentru finanţarea din Fonduri Europene (la începutul anului 2013, la circa 2 ani de la începerea lucrărilor). Obţinerea anumitor avize şi acorduri de mediu s-a realizat cu dificultate, raportat la exigenţele reclamate de acceptarea pentru finanţare din fonduri europene.'
'Un alt aspect care a determinat întârzieri şi chiar revendicări în instanţă din partea constructorilor îl reprezintă modificarea anumitor reglementări de natură tehnică la nivel european, precum şi anumite dificultăţi tehnice întâmpinate punctual în zona Academiei Militare şi Parc Drumul Taberei. Nu în ultimul rând, procesul de realizare a exproprierilor a fost unul destul de laborios şi a necesitat destul timp. Pe de altă parte şi mobilizarea constructorilor precum şi poate o parte din abordările de proiectare nu au condus la soluţii mai rapide de realizare a lucrărilor, cu influenţe nedorite în execuţie', se precizează în comunicatul Metrorex. Compania de transport solicită călătorilor să utilizeze adecvat noua linie de metrou şi să respecte regulile impuse în contextul pandemiei.
'Metrorex va administra operarea întregului ansamblu al noii linii de metrou şi pentru a menţine în condiţii optime de exploatare Magistrala 5 de metrou invităm publicul călător să utilizeze în mod adecvat reţeaua de metrou, să respecte regulile de circulaţie şi cele determinate de pandemia Covid 19', potrivit Metrorex. Metrorex subliniază că secţiunea din Drumul Taberei este prima magistrală construită de la zero în ultimii 30 de ani.
'Secţiunea Râul Doamnei - Eroilor reprezintă prima magistrală de metrou construită de la zero de după Revoluţie. Noua linie de metrou facilitează legătura locuitorilor din sud - vestul capitalei cu centrul oraşului, prin intermediul a 10 staţii, pe o lungime de circa 7 kilometri', precizează Metrorex.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
- Cine a fost iubirea secretă a lui Toma Caragiu. Din cauza ei actorul a intrat în depresie și a stat închis în bibliotecă zile la rând
- România e cu un pas înainte față de țările Schengen. Despescu: Toți apreciază modelul românesc. Suntem bifați ca model de urmat / video
- Corneliu Ștefan: În Dâmbovița s-au pornit motoarele în cel mai mare proiect cu fonduri europene din istoria Regiunii Sud-Muntenia
- Air Schengen și nu prea. Românii, controlați pe aeroporturile din Paris și Viena. Klaus Iohannis anunță "o discuţie foarte serioasă"
- Orașul din România unde nu există ambuteiaje. Titi Aur: De ce se circulă extraordinar, în ciuda faptului că e foarte aglomerat / video
- Răsturnare de situație la înmormântarea lui Costel Corduneanu. Ce a decis familia pentru cel supranumit „Stăpânul Moldovei“
- Naty Badea: Nu mai este de trăit în Italia. Mie îmi este foarte teamă chiar și să merg pe stradă
- Visul gălățenilor a devenit realitate. A fost lansată nava de pasageri
- Tânărul întors din Olanda care și-a deschis grădină cu lalele pe 2.000 de mp. Accesul pentru public este liber, iar ședința foto profesională e inclusă
- Scenariul lui Adrian Năstase privind războiul din Ucraina / video
- Nu e perioada planurilor. Daniela Simulescu: Să nu te superi că lucrurile nu ies cum ai visat azi-noapte!
- Cum a ajuns obez un copil de mare sportiv. Psiholog: Și-a arătat trei traume din două propoziții
- Sectorul 1, după ce Clotilde a promis creșe, grădinițe și școli: 800 de copii au rămas de din afară