Micii comercianţi vor modificarea orei de închidere a magazinelor. "O oră poate face diferenţa între supravieţuire şi faliment"
Autor: Florin Răvdan pe 10 apr, 23:03 | Economie

Sursa: Pexels

Micii comercianţi vor ca magazinele lor să se închidă la ora 19:00 în loc de ora 18:00, afirmând că astfel li s-ar putea asigura supravieţuirea până la ieşirea din pandemie. 

"Prelungirea cu o oră a închiderii va face diferența dintre faliment și supraviețuire pentru micii comercianți, care reprezintă coloana vertebrală a unei economii locale sănătoase. În plus, lipsa de predictibilitate a măsurilor decise de autorități a dus la pierderi mari de venituri pentru magazinele de proximitate, silite uneori să se adapteze peste noapte la noua normalitate. O măsură atât de simplă și de judicioasă, cum este prelungirea cu o oră a închiderii magazinelor de proximitate, va fi și în beneficiul populației care și-ar adapta comportamentul de consumator. Trebuie remarcat că scăderea economică de numai 3,9% înregistrată anul trecut s-a datorat inclusiv muncii și veniturilor generate de micii comercianți locali, care sunt trecuți cu vederea de fiecare dată când se iau decizii la centru, fără o minimă consultare”, a declarat directorul executiv al Coaliţiei pentru Libertatea Comerţului şi Comunicării, Constantin Rudnițchi.

Ar fi vorba, spune CLCC, despre magazinele cu o suprafaţă de până în 250 mp. Amintim că în acest moment, în oraşele unde rata infectării depăşeşte 4 la mie, în weekend magazinele se închid la ora 18:00. Dacă rata de infectare trece de 7,5 la mie, restricţiile se aplică în fiecare zi a săptămânii. 

CLCC numără peste 2.000 de companii, cu o cifră de afaceri cumulată de circa 50 de miliarde de lei și un număr de 36.000 de angajați. Coaliția consideră că libertatea economică, a comerțului și a comunicării sunt fundamentale, iar consultările publice stau la baza unei societăți democratice. CLCC cuprinde companii din FMCG, industria ospitalității, distribuitori engros, retaileri, mici comercianți, reprezentanți HoReCa, agenții de publicitate și comunicare, ONG-uri. 

Economie Vezi toate articolele
Crossuri parteneri