O întoarcere în timp – costumul în strânsă legătură cu arhitectura
„Expoziția dedicată modei și evoluției sale vine în întâmpinarea întrebărilor publicului specialist sau îndrăgostit de modă și interesat de viața urbană sub toate aspectele ei.Întoarcerea în timp prin analiza artelor decorative, în special a costumului, în strânsă legătură cu dezvoltarea arhitectural-urbanistică a Bucureștiului, demonstrează o evoluție fascinantă și complexă a acestuia. Istoria oferă date suficiente pentru a începe demersul: gravurile, artele plastice, fotografia de epocă cu personaje, străzi și bulevarde, terase și cârciumioare, veșmintele păstrate în colecția muzeului, toate acestea ne vor ajuta să recompunem o epocă interesantă și înfloritoare trăită de bătrânul București. Șansa de a studia colecțiile Muzeului Municipiului București, cu precădere pe cea de Costum și accesorii vestimentare, a făcut să se nască dorința de a face cunoscute comorile patrimoniale, dar și evoluția modei, oglinda vieții simple sau complicate a fiecăruia dintre semenii noștri” - Dr. Maria-Camelia Ene, curator al expoziției, expert în costum și accesorii vestimentare, șef Birou Istorie Bucureșteană, MMB.
Atributele feminine erau mascate intenționat
Moda, care s-a răspândit larg în anii ’20, era simplă și practică, folosind cu precădere producția industrială de serie. Datorită costumației reduse și croielilor simple ale rochiilor, care puteau fi lucrate în casă, diferențele sociale erau mai puțin vizibile decât până atunci. Atributele feminine erau mascate intenționat: tunsoarea à la garçonne, croiala dreaptă, fără pense, cordonul pe șolduri, pentru a nu fi marcată talia.
Pălăria mică acoperea tot părul, uneori și fruntea, semăna cu o cască militară. Erau preferate rochia-sac sau fusta și bluza, drepte, fără talie, cu cordon pe șolduri, cu mâneci lungi sau deloc. Se foloseau suporturi textile ușoare, suple, precum jerseul, flanelul, crêpe-de-Chine, mătasea artificială, ieftină, lavabilă, ușoară.
Noua expoziție va prezenta publicului costume purtate în perioada interbelică, accesorii vestimentare, ansambluri decorative interioare, fotografii, personaje și imagini ale orașului cu arhitectură modernă, artere aglomerate de pietoni eleganți și automobile, străzi, bulevarde, birturi și terase.
Mobilierul, cristalul, porțelanul, care împodobeau interioarele caselor bucureștene, vor recompune imaginea interbelică a Bucureștiului, capitală europeană. Alături de costume sunt valorificate Colecțiile Fotografii, cărți poștale și clișee fotografice, Artă Decorativă-Metal, Artă Decorativă-Cristal porțelan, Artă Decorativă-Mobilier, Diverse, Știință-Tehnică.
„În sala de conferințe de la parterul Palatului Suțu vor fi admirate costume elegante, chipuri și imagini ale orașului, interioare de casă – acum o amintire vie a vieții frenetice de atunci, în București”, precizează curatorul expoziției, Dr. Maria-Camelia Ene, într-un comunicat MMB.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
- Plata pensiilor pentru luna mai. Daniel Baciu, șeful Casei de Pensii, precizări importante pentru pensionarii români
- Efectele prafului saharian asupra sănătății. Beatrice Mahler: Cine trebuie să aibă grijă să nu iasă din casă
- Horoscop 24 aprilie: Berbec, Taur, Gemeni, Rac, Leu, Fecioară. Zodia care-și pierde controlul. Va fi foarte greu să-ți revii!
- 5 pași pentru un somn mai bun conform oamenilor de știință
- Ce nu știai despre praful din Sahara. „Călătoria“ de mii de kilometri datorită căreia se dezvoltă pădurea amazoniană
- Ce se întâmplă cu pensiile românilor. Răsturnare de situație de la Poșta Română
- Pască pufoasă fără aluat
- Bacterie de origine fecală găsită în 2 milioane de sticle de apă ”de fițe”
- Judecătoarea din dosarul lui Vlad Pascu, autoarea unor gafe intolerabile, mută în fața presei. Tace mâlc
- Sephora, gafă majoră. Compania își cere scuze după ce a jignit victimele Fenomenului Pitești / foto în articol