NASA pregătește X-57 Maxwell, primul avion complet electric / FOTO
Autor: Ioan-Radu Gava pe 26 feb, 14:30 | Internațional

NASA pregătește X-57 Maxwell, primul avion complet electric / Foto cu caracter ilustrativ: Pixabay

Primul X-avion complet electric al NASA, X-57 Maxwell, face pași substanțiali, deoarece în curând va fi supus testării funcționale la sol de înaltă tensiune la Facilitatea de Dezvoltare a Zborului Armstrong din Edwards, California.

NASA continuă cu proiectarea pieselor și a procesului de prototip până la activitatea X-57 Maxwell ca aeronavă integrată, cea mai recentă actualizare marchând o etapă semnificativă pentru program. Pentru acest pas de testare, X-57, denumit Mod 2, ar folosi un dispozitiv de susținere a bateriei, preluând energie de la o sursă masivă de înaltă tensiune.

Cum va efectua NASA testarea la sol a lui X-57

 

NASA a declarat că echipajul va începe testul făcând verificări de tensiune redusă, verificând secvențele de pornire și oprire și verificând dacă cel mai recent software pentru controlul motorului pornește și reglează motoarele așa cum e de așteptat. Inginerii au renovat recent software-ul X-57 și alte componente. Ei au făcut îmbunătățirile pe baze experiențelor din testele anterioare efectuate de către contractorul principal al proiectului, Empirical Systems Aerospace (ESAero) din San Luis Obispo, California.

NASA is set to begin high voltage ground testing on our 1st all-electric X-plane, the X-57 Maxwell!✈️It will help pave the way for certification of future electric aircraft, & will demonstrate a 500% increase in efficiency w/ 0 inflight carbon emissions. https://t.co/V0dDR7bvj0 pic.twitter.com/mzmKxDKf5A

— NASA Armstrong (@NASAArmstrong) February 25, 2021

Astfel de verificări ar necesita funcționarea cu putere mai mare a vehiculului. Prima pereche de motoare electrice de croazieră furnizate de ESAero pentru a zbura pe X-57 va fi încărcată și activată și va ajuta inginerii să se asigure că elicele vehiculului se rotesc conform graficului.

Acest lucru ar fi însoțit de limitarea motoarelor pentru a se asigura că au tot combustibilul necesar, validarea dispozitivului de instrumentare al avionului și testarea dacă toți senzorii montați în aeronavă funcționează. Această testare de înaltă tensiune face parte din testarea finală de verificare și validare, precizează ScienceTimes.

Internațional Vezi toate articolele
Crossuri parteneri