Nivelul vitaminei D din organism determină riscul dezvoltării unui cancer colorectal - studiu
Autor: Andrei Itu pe 15 sep, 01:45 | Sanatate

Nivelul vitaminei D din organism determină riscul dezvoltării unui cancer colorectal - studiu

Persoanele care au un nivel normal sau înalt de vitamina D în sânge, în special femeile, au un risc mai scăzut de a dezvolta un cancer colorectal, decât cele care au un nivel scăzut al acestei vitamine.

Este vorba despre un studiu internaţional, publicat de revista Critical Reviews in Food Science and Nutrition, citat de EFE, la care au colaborat mai multe institute de cercetare şi universităţi spaniole, printre care Unitatea de Nutriţie Umană de la Universitatea din Valencia şi Institutul de Investigaţie Biomedicală din Malaga (IBIMA).

Asocierea nivelului scăzut de vitamina D şi cancerul colorectal

Pentru acest studiu, autorii au utilizat cercetări epidemiologice care evaluează asocierea nivelului scăzut de vitamina D şi cancerul colorectal în rândul mai multor populaţii din întreaga lume.Jumătate dintre pacienţii studiaţi erau din Statele Unite şi o treime erau cetăţeni europeni, iar perioada de studiere a participanţilor a oscilat "între 4 şi 20 de ani".Şi alte analize suplimentare au fost efectuate pentru a valida concluziile obţinute. Investigaţia a concluzionat că vitamina D poate juca un rol chimio-protector în transformarea malignă a cancerului colorectal şi/sau în progresia acestui tip de cancer."Acest studiu pune bazele pentru ca în viitor să fie dedicate mai multe eforturi pentru a determina cu ajutorul altor studii posibilele mecanisme implicate în dezvoltarea cancerului colorectal în asociere cu un nivel scăzut de vitamina D", a declarat Jordi Salas-Salvadó, responsabil al Unităţii de Nutriţie Umană de la Universitatea din Valencia, conform Agerpres.

VITAMINA D, rol esențial. În ce alimente se găsește. Simptomele care arată dacă ai deficit sau exces de vitamina D

Amintim faptul că vitamina D are un rol important în viața noastră, pentru sănătatea noastră și bunăstarea zilnică.

Dacă ai o alimentație variată, formată din 70% produse de origine vegetală și 30% produse de origine animală și ai exclus din alimentația ta alimentele procesate, dulciurile și sucurile, precum și prăjelile și produsele de fast-food, aproape sigur ai un aport suficient de vitamine, punctează Valentin Vasile, specialist în nutriție de slăbit și nutriție sportivă, în cartea sa ”Stil de viață, nu dietă”. Acesta spulberă și un zvon și subliniază că vitaminele și mineralele nu îngrașă, contrar surselor folclorice, chiar dimpotrivă, accelerează arderile metabolice. 

După ce a lămurit importanța fitoestrogenilor, filosterolilor, luteinei, naringeninului, saponilelor, terpenelilor, fenoliilor, dar și în ce alimente pot fi regăsite (pag. 118), Valentin Vasile a trecut în revistă funcțiile principalelor vitamine și minerale. 

Despre celebra Vitamina D, specialistul în nutriție scrie că ”intervine în funcționarea optimă a sistemului imunitar, crește absorbția calciului, reglează toleranța organismului la glucoză, reglează presiunea sângelui”. 

Când ai deficit de Vitamina D scade rezistența oaselor și a dinților. La copii, întârzie creșterea. Sursele naturale de vitamina D sunt somon, sardine, macrou, gălbenuș de ou. 

Dacă ai exces de vitamina D, vei simți sete excesivă, stări de vomă, vei avea urinări dese, mâncărimi, slăbiciune musculară, dureri ale articulațiilor, pierderea apetitului. Citește continuarea articolului AICI!

Sanatate Vezi toate articolele
Crossuri parteneri