O portocală în coajă plutește în apă, în vreme ce o portocală fără coajă se duce la fund. Care e explicația
Autor: Irina Constantin pe 28 aug, 19:04 | Știinta

foto pixabay

O portocală în coajă stă la suprafața apei, în vreme ce una fără coajă se duce la fundul apei. Cum este explicat acest lucru. 

Dacă ați fi întrebat, logic, care portocală rămâne la suprafața apei, portocala în coajă sau portocala decojită, mergând pe principiul greutății, poate v-ați fi așteptat ca răspunsul corect să fie că portocala în coajă, fiind mai grea, se duce la fundul apei, pe când cea decojită rămâne deasupra. Realitatea e însă contrară, iar explicația e cât se poate de simplă: 

Portocala cu coajă plutește, deoarece coaja este poroasă și este plină de mici buzunare de aer. Aceste buzunare de aer fac portocala mai puțin densă decât apa și o fac să plutească. Când decojiți portocala, îndepărtați și acele mici buzunare de aer. Prin urmare, portocala fără coajă este mai densă decât apa și se scufundă.

ALIMENTELE care conțin MAI MULTĂ VITAMINA C decât o portocală. LISTA care-ți va fi de folos!

O portocală de dimensiuni medii conţine 69,7mg de vitamina C, potrivit csid.ro. Iată care sunt fructele și legumele ce conțin o cantitate mai mare:

Ardei iute - 90 de grame de ardei iute tocat conţin 107,8mg de vitamina C.

Ardei gras roşu - 90 de grame de ardei gras roşu conţin aproape de trei ori mai multă vitamina C decât o portocală - 190mg.

Ardei gras verde - 90 de grame de ardei gras verde conţin mai puţină vitamina C decât ardeiul gras roşu - 120mg, adică 200% din necesarul zilnic recomandat. 

Varza kale - 100 de grame de varză kale conţin 80,4 mg de vitamina C.

Broccoli - 132 mg de vitamina C.

Papaya - 145 de grame de papaya oferă 88,3 mg de vitamina C.

Căpşuni - 140 de grame de căpşuni conţin 84,7mg de vitamina C.

Conopida oferă 127,7 mg de vitamina C.

Varza de Bruxelles conține o cantitate generoasă de vitamina C - 74,8mg.

Ananasul conține 78,9 mg de vitamina C.

Din două fructe de kiwi obţii 137,3mg de vitamina C.

Mango conţine 122,3 mg de vitamina C.  

Cum desfaci RAPID o portocală. Cel mai tare truc!

Dacă vrei să desfaci o portocală sau o lămâie, pune-le în cuptorul cu microunde timp de 20 de secunde şi îţi va fi mult mai uşor. Pentru a stoarce bine o lămâie, las-o mai întâi să se răcească la frigider şi apoi bag-o la cuptorul cu microunde timp de 15-20 secunde. Vezi mai mult aici

Știinta Vezi toate articolele
Crossuri parteneri