Orașul din România cu trafic ”mai” paralizat ca Bucureștiul / FOTO
Autor: Andrei Itu pe 10 mai, 19:13 | Social
Exclusiv
Exclusiv
Exclusiv
Exclusiv
Exclusiv
Exclusiv

Există un oraș în România cu trafic ”mai” paralizat ca Bucureștiul.

Marketingul și PR-ul orașului Cluj-Napoca sunt foarte bine puse la punct, însă lucrurile nu sunt atât de roz.

Din cauza dezvoltării haotice din ultimii ani a Clujului și a localităților limitrofe, una dintre problemele stringente este traficul. Blocajele de pe arterele principale sunt uneori mai mari și mai grave decât în Capitală, desigur respectând proporțiile numărului de locuitori. La orele de vârf, ultimul lucru pe care ți l-ai dori este să stai în mașină blocat în marea de autovehicule. Dacă se mai și lucrează la o stradă, modernizarea unui bulevard important, precum Bld. 21 Decembrie, sau se repară/montează, la ore de vârf, marcaje rutiere... mai bine lași mașina în ambuteiaj și mergi pe jos. Traficul este un mare minus al oraşului, care se acutizează pe zi ce trece, iar soluțiile propuse nu au efect.

De exemplu, ești blocat în Cluj 50 de minute pe un traseu pe care în weekend îl faci în 15 minute. Practic, îți iese pe zi o oră şi jumătate pierdută. Din fericire, orașul nu este atât de mare și poți să mai mergi pe jos sau cu autobuzul pe liniile dedicate mijloacelor de transport în comun.

VEZI ȘI Clujul, 'capitala lalelelor'. Explozie de flori și de culoare pe străzi / Galerie foto

Mai mult, cel mai aglomerat drum din România nu se află în jurul Bucureștiului, ci în Cluj, respectiv DN1 Cluj-Napoca – Floreşti. Aici a fost înregistrat un record absolut de 74.258 de vehicule pe zi anii trecuți, un număr mult mai mare oricărei valori înregistrate anterior pe tronsoanele de drumuri naţionale şi autostrăzi din țară.

Nici nu vreau să mă gândesc care este noul record din 2021! Să fie în jur de 100.000 de mașini care tranzitează DN1 Cluj- Florești?! Potrivit autorităților locale, în Cluj se aflau în anul 2018 peste 210.000 de mașini, cu expectativa de 300.000. Atenție! Clujul avea doar 56.000 de maşini în anul 2000. Încotro se îndreaptă Cluj-Napoca în acest ritm de dezvoltare durabilă?

Acest articol reprezintă o opinie și un semnal de alarmă! Pozele sunt realizate luni, 10 mai, în jurul orei 15.00, deci nu este o oră de vârf, pe traseul Mărăști, Centru, Calea Moților către Mănăștur-Florești.

 

 

 

Iată și o poză de arhivă sugestivă din 2019, de la orele de vârf, despre situația în trafic, pe sensul Mănăștur (Calea Florești)-Centru:

 

 

 

 

Social Vezi toate articolele
Crossuri parteneri