Marketingul și PR-ul orașului Cluj-Napoca sunt foarte bine puse la punct, însă lucrurile nu sunt atât de roz.
Din cauza dezvoltării haotice din ultimii ani a Clujului și a localităților limitrofe, una dintre problemele stringente este traficul. Blocajele de pe arterele principale sunt uneori mai mari și mai grave decât în Capitală, desigur respectând proporțiile numărului de locuitori. La orele de vârf, ultimul lucru pe care ți l-ai dori este să stai în mașină blocat în marea de autovehicule. Dacă se mai și lucrează la o stradă, modernizarea unui bulevard important, precum Bld. 21 Decembrie, sau se repară/montează, la ore de vârf, marcaje rutiere... mai bine lași mașina în ambuteiaj și mergi pe jos. Traficul este un mare minus al oraşului, care se acutizează pe zi ce trece, iar soluțiile propuse nu au efect.
De exemplu, ești blocat în Cluj 50 de minute pe un traseu pe care în weekend îl faci în 15 minute. Practic, îți iese pe zi o oră şi jumătate pierdută. Din fericire, orașul nu este atât de mare și poți să mai mergi pe jos sau cu autobuzul pe liniile dedicate mijloacelor de transport în comun.
VEZI ȘI Clujul, 'capitala lalelelor'. Explozie de flori și de culoare pe străzi / Galerie foto
Mai mult, cel mai aglomerat drum din România nu se află în jurul Bucureștiului, ci în Cluj, respectiv DN1 Cluj-Napoca – Floreşti. Aici a fost înregistrat un record absolut de 74.258 de vehicule pe zi anii trecuți, un număr mult mai mare oricărei valori înregistrate anterior pe tronsoanele de drumuri naţionale şi autostrăzi din țară.
Nici nu vreau să mă gândesc care este noul record din 2021! Să fie în jur de 100.000 de mașini care tranzitează DN1 Cluj- Florești?! Potrivit autorităților locale, în Cluj se aflau în anul 2018 peste 210.000 de mașini, cu expectativa de 300.000. Atenție! Clujul avea doar 56.000 de maşini în anul 2000. Încotro se îndreaptă Cluj-Napoca în acest ritm de dezvoltare durabilă?
Acest articol reprezintă o opinie și un semnal de alarmă! Pozele sunt realizate luni, 10 mai, în jurul orei 15.00, deci nu este o oră de vârf, pe traseul Mărăști, Centru, Calea Moților către Mănăștur-Florești.
Iată și o poză de arhivă sugestivă din 2019, de la orele de vârf, despre situația în trafic, pe sensul Mănăștur (Calea Florești)-Centru:
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
- Semafoarele care educă șoferii. Titi Aur: Spania are de foarte mult timp introdus acest sistem. E demonstrat 100% că sunt utile / video
- Adrian Negrescu: Va fi primul Paște fără miel pentru majoritatea românilor, în condițiile în care prețul cărnii a atins un nivel fără precedent în ultimii 30 de ani
- Chirieac, după riposta Israelului asupra Iranului: S-ar putea să încheiem această pagină neagră din istoria Orientului Mijlociu
- Când începe explorarea Cartofului de Aur, cel mai "scump" asteroid din spațiu, estimat la 10.000 de cvadrilioane de dolari. NASA a făcut anunțul
- Paradox cu judecătoarea care nu știa că Sebi a murit. Motivul pentru care a făcut „gogonate“ în sala de judecată / video
- Weekendul 19-21 aprilie, marcat de un eveniment nemaiîntâlnit din 1941 încoace. Daniela Simulescu: Nu ne plictisim deloc zilele ce urmează!
- Au început să apară supermarketuri low-cost. Locuitorii se declară încântați de prețurile mult mai mici ale produselor
- Ce nu s-a văzut la vizita lui Marcel Ciolacu la Marea Moschee din Abu Dhabi. Imagini din spatele camerelor - Foto / Video în articol
- 'Explozii puternice' în provincia Isfahan din centrul Iranului - Reuters / Video
- Calendar Creștin Ortodox. Sărbătoare 19 aprilie 2024
- Nod în papură cu Vâlcu și Bulai: Campania electorală, analiza momentului
- Copiii, sub presiuni imense din partea societății, rețelelor de socializare și părinților. Cum să nu găsească căi de evadare?
- Separi cățeii de mamă înainte de opt luni? Se pedepsește cu închisoarea: Pedeapsa trebuie să fie mai drastică