Orban: CFR Marfă trebuie să vândă active pentru a înapoia ajutorul de 570 de milioane de euro
Autor: Mihai Ciobanu pe 24 feb, 15:23 | Economie

CFR Marfă va trebui să facă vânzări de active pentru a înapoia la buget cei 570 milioane de euro consideraţi de Comisia Europeană ajutor de stat ilegal, a declarat, luni, premierul interimar Ludovic Orban, într-o conferinţă de presă.

„Noi vom lua toate măsurile pentru a salva compania. CFR Marfă este într-o procedură aparte. Conducerea numită de Ministerul Transporturilor condus de Lucian Bode a demarat procedura de intrare în concordat, pe o perioadă de doi ani de zile, iar în cadrul acestei proceduri va exista un plan de repunere pe linia de plutire care va cuprinde inclusiv măsuri de vânzare a activelor pentru a asigura resursele financiare pentru înapoierea banilor către bugetul de stat", a spus Orban.

CFR Marfă a demarat procedura de concordat preventiv la începutul lunii februarie. Aceasta presupune un demers de restructurare a operatorului feroviar şi permite continuarea activităţii companiei şi rambursarea datoriilor. Astăzi, Comisia Europeană a anunţat că statul român trebuie să recupereze de la operatorul de transport feroviar CFR Marfă un ajutor de 570 de milioane de euro, împreună cu dobânzile aferente.

„Această decizie se datorează unui guvern care atunci când a majorat capitalul, deci practic a acordat un ajutor de stat, nu a notificat către Comisia Europeană şi nu a acceptat acordul Comisiei pentru realizarea acestui ajutor de stat", a spus Orban, citat de Mediafax.

Ce au precizat reprezentanţii Comisiei Europene

 

Ajutorul a fost oferit CFR Marfă sub forma anulării datoriilor şi prin neîncasarea unor restanţe de la societate, precizează reprezentanţii Comisiei.

CFR Marfă, companie cu datorii de 1,3 miliarde lei, a anunţat că va derula un plan de restructurare care prevede eficientizarea operaţională, astfel încât să genereze profit din cel de-al doilea an al derulării procedurii de concordat, dar şi vânzarea de active neproductive.

Planul de concordat, depus pe 21 februarie la Tribunalul Bucureşti, include creşterea, din 2020, a volumului de mărfuri transportate, structurarea parcului de material rulant conform nevoilor clienţilor, reducerea cheltuielilor de exploatare, reducerea cheltuielilor cu închirierea de vagoane prin investiţii în parcul propriu, înfiinţarea unui departament de restructurare cu obiective clare, reorganizarea regionalelor CFR Marfă şi a structurii centrale.

Te-ar putea interesa și ....
Economie Vezi toate articolele
Crossuri parteneri