„Noi vom lua toate măsurile pentru a salva compania. CFR Marfă este într-o procedură aparte. Conducerea numită de Ministerul Transporturilor condus de Lucian Bode a demarat procedura de intrare în concordat, pe o perioadă de doi ani de zile, iar în cadrul acestei proceduri va exista un plan de repunere pe linia de plutire care va cuprinde inclusiv măsuri de vânzare a activelor pentru a asigura resursele financiare pentru înapoierea banilor către bugetul de stat", a spus Orban.
CFR Marfă a demarat procedura de concordat preventiv la începutul lunii februarie. Aceasta presupune un demers de restructurare a operatorului feroviar şi permite continuarea activităţii companiei şi rambursarea datoriilor. Astăzi, Comisia Europeană a anunţat că statul român trebuie să recupereze de la operatorul de transport feroviar CFR Marfă un ajutor de 570 de milioane de euro, împreună cu dobânzile aferente.
„Această decizie se datorează unui guvern care atunci când a majorat capitalul, deci practic a acordat un ajutor de stat, nu a notificat către Comisia Europeană şi nu a acceptat acordul Comisiei pentru realizarea acestui ajutor de stat", a spus Orban, citat de Mediafax.
Ce au precizat reprezentanţii Comisiei Europene
Ajutorul a fost oferit CFR Marfă sub forma anulării datoriilor şi prin neîncasarea unor restanţe de la societate, precizează reprezentanţii Comisiei.
CFR Marfă, companie cu datorii de 1,3 miliarde lei, a anunţat că va derula un plan de restructurare care prevede eficientizarea operaţională, astfel încât să genereze profit din cel de-al doilea an al derulării procedurii de concordat, dar şi vânzarea de active neproductive.
Planul de concordat, depus pe 21 februarie la Tribunalul Bucureşti, include creşterea, din 2020, a volumului de mărfuri transportate, structurarea parcului de material rulant conform nevoilor clienţilor, reducerea cheltuielilor de exploatare, reducerea cheltuielilor cu închirierea de vagoane prin investiţii în parcul propriu, înfiinţarea unui departament de restructurare cu obiective clare, reorganizarea regionalelor CFR Marfă şi a structurii centrale.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
- Horoscop 28 martie: Balanță, Scorpion, Săgetător, Capricorn, Vărsător, Pești. Zodia care are nevoie de o schimbare. Bucură-te de viață!
- Alternativa din capitalele europene, după interzicerea centralelor pe gaz. Ștefan Pălărie (USR): Nu transportă gaz până în apartament
- Dan Negru mai vrea o lege dacă se decide închiderea supermarketurilor în weekend: Să-i interzică lui Bartoș!
- AFM, finanțare de 1900 de euro pentru fiecare familie unde venitul pe membru este sub 1700 de lei. Ce este programul ”Prima Conectare”. ”Aduceți civilizația în casa omului”
- Modificarea adusă de Guvern pentru cei care locuiesc la bloc. Se schimbă modul de calcul și costurile pentru consumul de energie termică
- BANCUL ZILEI: După căsătorie...
- Mișcarea care va reduce drastic numărul de cancere în România. Ce e Programul Horizon. Aflăm totul de la europarlamentarii Dreapta Unită
- BANCUL ZILEI: Bulă, test la școală
- Strategul Cristian Socol, reacție la ultimele date Eurostat despre România. Am depășit și Ungaria. Cea mai mare viteză din ultimii 10 ani
- Şedinţă de Guvern: Modificarea unor măsuri fiscal-bugetare, pe ordinea de zi
- 97% din deșeurile din România sunt de proveniență industrială. Adevărul care doare: De aici luăm infringement-uri
- Detalii din culisele filmului Kingdom of Judas, prima producţie românească vorbită în limba engleză
- Lazea (BNR) spune că nivelul de trai din România nu mai crește. Ciuvică: Bate și el câmpii