Dacia și Serviciul de Telecomunicații Speciale (STS) au explicat cât de importantă este tehnologia eCall la bordul autoturismelor. Sistemul de apelare a numărului de urgență este o dotare obligatorie la toate mașinile noi dezvoltate și fabricate după luna aprilie a anului 2018. Astfel, noile modele Dacia, lansate în toamna anului trecut, sunt echipate cu eCall.
În perioada ianuarie 2020 – iunie 2021, s-au înregistrat 4.286 de apeluri la 112, efectuate prin sistemul de apelare a numărului de urgență. 850 dintre apelurile primite la numărul de urgență au fost efectuate automat, în urma unui impact. Celelalte 3.436 au fost inițiate de ocupanții vehiculului.
Cum funcționează eCall la Dacia și la celelalte mașini?
Dacia România și Serviciul de Telecomunicații Speciale (STS) au demonstrat modul în care funcționează eCall. Tehnologia care salvează vieți are la bază un principiu simplu. Atunci când senzorii de impact sunt activați sau când cineva apasă butonul montat în cabină (de obicei, în plafon), sistemul eCall generează un apel către numărul de urgență. Se transmit astfel rapid datele esențiale pentru echipajele de intervenție. În sistemul informatic 112, operatorii și dispecerii vor vedea poziția geografică a vehiculului, seria de șasiu (VIN), tipul vehiculului, tipul de carburant utilizat, direcția de deplasare și modul în care a fost apelat numărul de urgență (automat sau manual).
Ulterior, operatorul Serviciului de urgență va încerca să stabilească o legătură de voce cu ocupanții mașinii. Dacă butonul eCall a fost apăsat accidental, cei aflați la bord vor trebui să comunice acest lucru operatorului 112. Altfel vor fi amendați pentru alertarea falsă a serviciilor de urgență.
Tehnologia eCall nu presupune niciun cost suplimentar. Mașinile nu necesită configurații în plus față de cele realizate pe durata fabricării vehiculului.
Potrivit STS, România a fost primul stat european care, în anul 2013, a pregătit infrastructura de comunicații, la nivel național, pentru implementarea serviciului de urgență eCall, scrie promotor.ro.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
- Orașul din România unde nu există ambuteiaje. Titi Aur: De ce se circulă extraordinar, în ciuda faptului că e foarte aglomerat / video
- Naty Badea: Nu mai este de trăit în Italia. Mie îmi este foarte teamă chiar și să merg pe stradă
- Proiectul Ministerului de Interne care vizează îmbunătățirea și modernizarea sistemului. Bogdan Despescu, explicații / video
- USR, proiect de lege privind trimiterea pacienților de la stat la privat. Rafila, reacție
- Previziunea lui Ciuvică privind alegerile pentru Primăria Capitalei: Ia peste 40% / video
- "Sunt distrusă psihic". Ilona și Ristei, cădere nervoasă: "Este un fel de Sandu Ciorbă, ȋn chineză!"
- Avocatul Poporului vrea să le facă dreptate „copiilor pandemiei” care au pierdut doi ani de școală
- Aderarea completă a României la Schengen. Comisarul European pentru Afaceri Interne, anunț important. Când ar putea fi eliminate și controalele la frontierele terestre
- Epidemie de gripă și scarlatină în România! Informații de ultimă oră
- ANAF a publicat Ghidul privind tratamentul fiscal aplicabil veniturilor obținute de persoanele fizice din prestarea unor activități de înfrumusețare/întreținere corporală
- Nu e perioada planurilor. Daniela Simulescu: Să nu te superi că lucrurile nu ies cum ai visat azi-noapte!
- Cum a ajuns obez un copil de mare sportiv. Psiholog: Și-a arătat trei traume din două propoziții
- Sectorul 1, după ce Clotilde a promis creșe, grădinițe și școli: 800 de copii au rămas de din afară