"Am făcut nişte studii şi am vrut să analizăm impactul plăţilor electronice şi creşterea gradului de fiscalizare. Avem o problemă cu deficitul de încasare pe TVA. Nu e o problemă nouă. Întotdeauna am avut-o. Suntem pe un trend uşor ascendent. Din păcate, capacitatea noastră de a colecta mai mult TVA nu creşte la fel de mult cum se întâmplă în alte ţări, drept pentru care rămânem la coada clasamentului. În 2018, economia gri din România însemna cam 27,6% din PIB. Conform raportului Comisiei Europene privind deficitul de încasare a TVA, bugetul României pierde anual o treime din TVA. Deci, gradul de colectare la nivel local, ca pondere în PIB, a fost în 2018 de 26%, penultimul loc în Europa. După noi cred că sunt doar bulgarii.
Având în vedere deficitul bugetar prognozat pentru România până la finalul acestui an, majoritatea eforturilor pentru compensarea aceasta a golurilor şi finanţarea cheltuielilor nu e soluţie pe termen mediu şi lung, în contextul în care contribuabilii au nevoie acum, mai mult ca oricând, de stimulente", a explicat şeful Mastercard România.
Ce s-a întâmplat în ţări precum Polonia, Italia sau Grecia
Acesta a adăugat că, pentru remedierea situaţiei actuale, una dintre soluţii ar fi implementarea Legii cashback şi acordarea prestaţiilor şi beneficiilor sociale pe carduri prepaid, măsuri care au dat rezultate foarte bune în state precum Polonia, Italia sau Grecia.
"O colectare mai bună a taxelor existente ar ajuta bugetul să se echilibreze şi asta poate să fie realizat prin adoptarea plăţilor digitale la scară largă începând, de exemplu, cu implementarea Legii cashback în varianta iniţială, precum şi cu acordarea prestaţiilor şi beneficiilor sociale prin cardul prepaid. Astfel de măsuri s-au mai luat prin Italia, Polonia, Grecia şi au avut rezultate foarte bune. În Polonia, decalajul TVA a crescut între 2006 şi 2011 la aproximativ 12 procente, până la peste 20% din veniturile potenţiale. În 2012, dimensiunea a ajuns la 25,6%. În doi ani de zile, Polonia redus deficitul de încasare TVA la aproape o treime din dimensiunea sa iniţială În Grecia, după patru ani, creşterea cu 1% a încurajării plăţilor cu cardul a dus la o creştere tot cu 1% a gradului de colectare a TVA.
De aceea, obiectivul nostru rămâne acela de a fi un partener de discuţie al părţilor interesate în reducerea evaziunii financiare, diminuarea economiei gri şi creşterea gradului de colectare a taxelor. Suntem dispuşi să încheiem parteneriate de tip public-privat, să contribuim cu experienţa noastră atât locală, cât şi cea globală, pentru că am făcut lucruri de genul acesta în mai multe ţări, cu rezultate foarte bune", a spus Cosmin Vladimirescu.
Reprezentanţi ai autorităţilor şi mediului de afaceri au dezbătut pe tema viitorului comerţului electronic din România în cadrul primei ediţii a Zilei Naţionale a Comerţului Electronic, organizată joi de Asociaţia Română a Magazinelor Online (ARMO).
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
Citește articolele cu aceleași etichete:
- SUA și Coreea de Sud blochează transporturile de petrol din Coreea de Nord. Cooperare ilegală cu Rusia, suspectată
- Musaca de post, rețeta simplă. Cine a zis că fără carne n-are gust?
- Horoscop 27 martie: Berbec, Taur, Gemeni, Rac, Leu, Fecioară. Zodia care trebuie să facă schimbări la serviciu. Șefii te vor privi cu alți ochi
- Ruptura dintre Harry și William, tot mai adâncă. Condiția Ducelui de Sussex pentru a veni de Paște în Marea Britanie
- Modificare majoră în Programul Casa Verde Fotovoltaice 2024. Laurențiu Neculaescu (AFM): Am învățat de anul trecut / video
- Șoferii, constrânși fizic să reducă viteza. Titi Aur, despre măsura care îi deranjează pe teribiliști: Forțată, dar necesară! / video
- Cele mai vândute telefoane din lume. Samsung nu este nici măcar în top 10
- Casa Verde Fotovoltaice 2024. Laurențiu Neculaescu, AFM: Buget record! Actele necesare
- Mircea Coșea analizează ”războiul șefilor de la guvern cu șefii BNR”: Trebuie să ne speriem!
- Noi reguli în aeroporturile din România, din 31 martie. Poliția de Frontieră explică ce se schimbă odată cu intrarea în Schengen aerian