Reabilitarea unui drum județean, blocată de Administrația Rezervației Biosferei Delta Dunării
Data publicării:
Autor: Ioan-Radu Gava
WhatsApp
Foto Pixabay
Foto Pixabay
În martie 2019, Consiliul Județean Constanța semna contractul de finanțare europeană pentru reabilitarea și modernizarea Drumului Județean 226A, între Cetatea Histria și Tariverde. Deocamdată, lucrările nu pot demara, deși aproape toate licitațiile au fost organizate: Administrația Rezervației Biosferei Delta Dunării nu emite avizul în acest sens, deși proiectul este finanțat chiar de Asociația pentru Dezvoltare Intercomunitară ITI Delta Dunării.

Administrația județeană se pregătește de demararea lucrărilor, în acest an, pentru reabilitarea și modernizarea Drumului Județean 226A, între Cetatea Histria și Tariverde. La începutul acestei săptămâni, a inițiat o nouă achiziție publică în cadrul proiectului pentru care a obținut finanțare europeană în acest sens. Firmele interesate pot depune oferte până pe 26 februarie a.c., ora 12.00, pentru verificarea tehnică a documentațiilor tehnice (pentru obținerea avizelor solicitate prin certificatul de urbanism, Proiectul tehnic, Detaliile de Execuție și de Documentația Tehnică pentru obținerea Autorizației de Construire) aferente obiectivului de investiții ,,Modernizare infrastructură de transport regională pe traseul D.J.226A Cetate Histria – D.N. 22/Tariverde“.

Contractul pentru proiectare, asistență tehnică și execuție lucrări a fost deja semnat de Consiliul Județean Constanța, cu G&M Road Building Engineering S.R.L. (fosta Gecor Energy) din Pitești. Firma are ca asociați și administratori pe Paula Cușa și Magdalena Emilia Alexandru, și va obține de la administrația județeană constănțeană peste 17,5 milioane de lei, fără T.V.A., pentru serviciile ce vor fi prestate. În 2019, sereleul cu principal domeniu de activitate „lucrări de construcții a drumurilor și autostrăzilor“ a realizat o cifră netă de afaceri de peste 47 de milioane de lei și un profit de 5,4 milioane de lei.

A.R.B.D.D. nu eliberează avizul

Dar chiar dacă vor fi finalizate toate licitațiile în curând, reabilitarea D.J.226A nu poate demara încă, deoarece Administrația Rezervației Biosferei Delta Dunării nu emite avizul în acest sens. Proiectul presupune asfaltarea pe distanţa de 14 kilometri, de la Cetatea Histria, prin localitatea Nuntaşi, până la intersecţia cu D.N.22 Tulcea – Constanţa, în zona localităţii Tariverde din comuna Cogealac. Vor fi construite trotuare, patru staţii de autobuz, vor fi reparate și modernizate podețele, dar drumul va fi și lățit, nu numai consolidat și modernizat. Iar din acest motiv, până acum A.R.B.D.D. nu a emis avizul pentru realizarea lucrărilor. Culmea, proiectul este finanțat cu fonduri europene (27 de milioane de lei) chiar de către asociația care s-a constituit pentru implementarea mecanismului Investiții Teritoriale Integrate pe raza de competență a localităților cuprinse în Strategia de Dezvoltare Durabilă Integrată a Deltei Dunării. Adică, proiectul a fost aprobat tocmai în cadrul strategiei de dezvoltare a Deltei, dar administrației acesteia nu îl avizează.

„Pare imposibil ca A.R.B.D.D. să nu elibereze acest aviz, de vreme ce acest drum deja există, nu construim unul nou, doar îl reabilităm pe cel existent. Vom solicita întrevederi cu reprezentanții Ministerului Mediului, Apelor și Pădurilor, tocmai pentru a rezolva această problemă, pentru a găsi soluții pentru avizarea și începerea lucrărilor“, ne-a declarat Petre Enciu, vicepreședintele C.J.C.

De menționat, D.J.226A a fost reparat în iunie 2017 de către fosta administrație județeană, fiind turnat covor asfaltic pe șapte kilometri, cu 2,2 milioane de lei din bugetul propriu, în doar zece zile, potrivit FocusPress.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News

WhatsApp
Iti place noua modalitate de votare pe dcnews.ro?
pixel