Facebook, compania mamă a Instragram, a anunţat marţi mai multe măsuri pentru protejarea copiilor şi adolescenţilor pe platformele sale. O primă măsură vizează confidenţialitatea conturilor. Utilizatorii Instagram cu vârsta de sub 16 ani vor avea contul setat automat pe privat atunci când se vor alătura platformei, a spus compania. Cu toate acestea, li se va oferi opţiunea de a trece contul pe public.
Compania a declarat că lucrează şi la o „experienţă Instagram pentru copii”. Acesta a spus că ideea unei aplicaţii axate pe copii şi adolescenţi este de a oferi părinţilor o mai mare transparenţă şi control asupra a ce accesează copiii pe Instagram.
Se estimează că aproximativ 7,5% din ultilizatorii de Instragram au vârsta cuprinsă între 13-17 ani, cea ce repezentă aproximativ 80 de milioane de persoane. Mai multe companii importante de social media au lansat, de asemenea, versiuni ale aplicaţiilor lor pentru publicul mai tânăr, de la Messenger Kids la YouTube Kids.
Verificarea vârstei copiilor este o problemă pe multe site-uri de socializare, care interzic copiii sub 13 ani, dar deseori nu reuşesc să identifice şi să elimine utilizatorii minori. Într-un postare separată, marţi, şeful produselor pentru copii şi adolescenţi de la Facebook, Pavni Diwanji, a declarat că foloseşte inteligenţa artificială pentru a îmbunătăţi această verificare şi a elimina conturile copiilor sub 13 ani, relatează Reuters.
Instagram a mai spus că lucrează să limiteze accesul la conturile copiilor a adulţilor care prezintă un comportament potenţial suspect, scrie Mediafax.
Schimbare cu like-urile în mai
Facebook a lansat o opţiune la nivel global care permite utilizatorilor să ascundă contorul de aprecieri pentru mesaje, iar schimbarea va fi în scurt timp disponibilă şi pe Instagram, după mai mulţi ani de teste axate pe diminuarea presiunii psihologice resimţite de utilizatorii reţelelor, informează Reuters.
Abonaţii Instagram vor avea posibilitatea de a ascunde contorul de like-uri pentru toate mesajele din fluxul de informaţii, precum şi pentru propriile mesaje.
Adam Mosseri, şeful Instagram, a spus că scopul este de a le oferi oamenilor control asupra propriilor experienţe pe platforma de socializare. Acesta a adăugat că testele realizate pe platformă privind contorul de aprecieri nu au arătat schimbări aparte în bunăstarea psihologică a utilizatorilor, însă a polarizat opiniile referitoare la implementarea opţiunii.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
- Marte în Berbec, din 30 aprilie. Ce aduce în viețile noastre. Patru zodii sunt primele afectate
- Doi mari actori români au scris istorie împreună, dar s-au urât în viața reală. De ce nu și-au vorbit timp de 32 de ani
- Lovitură de teatru la CCR: documente ANAF, declarate neconstituționale în procesele penale
- Probleme pentru doi concurenți, la Te cunosc de undeva: "M-am trezit cu genunchiul umflat"
- "Să aprindem grătarele". Ce spune Mihaela Bilic despre mici, cel mai popular aliment printre români
- DNA, primele acuzații oficiale după perchezițiile la Complexul Energetic Oltenia (CEO). Cine este directorul reținut. Acuzațiile procurorilor
- Dispare obiceiul de a consuma vin? Ce afectează vânzarea popularei băuturi
- 10 lucruri pe care nu le știai despre primarul USR Dominic Fritz
- Selly, explicații în scandalul cu Radu Alexandru - "piticigratis", Iorga, Adrian Elicopter de Luptă și acuzațiile de viol / video
- BANCUL ZILEI: Lucruri dificil de realizat