Cetățenii trebuie să se asigure că service-ul funcționează legal și este autorizat de RAR. De asemenea, e bine să se informeze în prealabil asupra tarifelor și să ceară un deviz estimativ al intervenției.
Service-urile sunt obligate să afișeze prețurile cu TVA într-o maniera vizibilă și lizibilă în zona de recepție a clientelei și să precizeze modul de calcul utilizat (ora fizică sau baremurile de timp/ ora tehnologică pentru reparații furnizate de producător).
Clienții sunt sfătuiți să ceară factura care trebuie să conțină: data și locul efectuării reparației, modul de calcul al manoperei: timp fizic sau barem de timp / ora tehnologica, piesele de schimb utilizate (cantitate/pret), alte materiale de întretținere, consumabile utilizate (cantitate/pret), numărul de înmatriculare al autoturismului (eventual kilometrajul).
„Solicitați nota de comandă (reparație) care trebuie să cuprindă natura exactă a reparațiilor, costul probabil al acestor intervenții și durata imobilizării autovehiculului. Nota de comandă (reparație) semnată de cele două părți ajută la o eventuală contestare a facturii și va constitui dovada în cazul în care sunt lucrări necorespunzătoare sau neefectuate”, transmite Infocons.
Alte informații utile
Dacă mașina nu este restituită în termenul stabilit, cetățenii pot soma service-ul să respecte termenul înscris printr-o scrisoare recomandată cu confirmarea primirii.
De asemenea, pentru piesele de schimb folosite de service la reparație, din stocurile proprii, se acordă garanție. Specialiștii din service-uri au datoria să consilieze clienții asupra unor reparații, ce sunt necesare a fi efectuate, explicând motivele recomandărilor.
Service-ul este depozitarul autoturismului care îi este incredintat. Dacă mașina este furată sau deteriorată în plus față de recepția efectuată, pe timpul reparației, costurile sunt suportate de societate.
Mai mult, service-ul are obligația să restituie piesele înlocuite, cu excepția acelora care sunt folosite la reparație pe perioada garanției.
Service-ul este responsabil de accidentele care pot să survină în interiorul spațiului de lucru, cu condiția ca nicio neglijență să nu fie imputată clientului.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
- Horoscop 28 martie: Balanță, Scorpion, Săgetător, Capricorn, Vărsător, Pești. Zodia care are nevoie de o schimbare. Bucură-te de viață!
- Alternativa din capitalele europene, după interzicerea centralelor pe gaz. Ștefan Pălărie (USR): Nu transportă gaz până în apartament
- Dan Negru mai vrea o lege dacă se decide închiderea supermarketurilor în weekend: Să-i interzică lui Bartoș!
- AFM, finanțare de 1900 de euro pentru fiecare familie unde venitul pe membru este sub 1700 de lei. Ce este programul ”Prima Conectare”. ”Aduceți civilizația în casa omului”
- Modificarea adusă de Guvern pentru cei care locuiesc la bloc. Se schimbă modul de calcul și costurile pentru consumul de energie termică
- BANCUL ZILEI: După căsătorie...
- Mișcarea care va reduce drastic numărul de cancere în România. Ce e Programul Horizon. Aflăm totul de la europarlamentarii Dreapta Unită
- BANCUL ZILEI: Bulă, test la școală
- Programul garanție-returnare: Modificare pentru când aparatele de reciclare nu funcționează. Ministrul Fechet: Magazinul, obligat să le preia manual
- Alin Oprea, moment de sinceritate: "Cel mai mare regret al meu e faptul că nu este Medana mama copiilor mei"
- Atenție la conflicte. Weekendul „scandalos” în care trebuie să ne ferim de confruntări
- 97% din deșeurile din România sunt de proveniență industrială. Adevărul care doare: De aici luăm infringement-uri
- Detalii din culisele filmului Kingdom of Judas, prima producţie românească vorbită în limba engleză