Studiu: Femeile din IT consideră că pandemia de COVID-19 le-a întârziat evoluția în carieră
Data publicării:
Autor: Ioan-Radu Gava
WhatsApp
Femeile din IT consideră că pandemia de COVID-19 le-a întârziat progresul în carieră. Sursă foto: Pixbay
Femeile din IT consideră că pandemia de COVID-19 le-a întârziat progresul în carieră. Sursă foto: Pixbay
Raportul „Women in Tech” arată că femeile care lucrează în industria IT consideră că pandemia de coronavirus le-a întârziat progresul în carieră.

Aproape jumătate dintre femeile care lucrează în domeniul tehnologiei sunt de părere că efectele pandemiei COVID-19 le-au întârziat progresul în carieră, cu toate că un procent similar consideră că egalitatea de gen este mai probabil să se realizeze prin implementarea sistemelor de lucru la distanță, arată raportul „Women in Tech” realizat de Kaspersky.

Se pare că aproape o treime dintre femeile sunt în industria tehnologică preferă să lucreze de acasă decât de la birou, un procent similar declarând că funcționează mult mai eficient când își desfășoară activitățile în spațiile proprii. Totodată, până la 33% au susținut că au mai multă autonomie când nu lucrează într-un birou.

Jumătate dintre femei s-au simțit constrânse de treburile casnice

Aproape jumătate dintre femeile care lucrează în IT s-au străduit să gestioneze munca și viața de familie din martie 2020, sarcinile de zi cu zi afectându-le productivitatea sau progresul muncii. Astfel, 60% au spus că au făcut majoritatea activităților ce țin de curățenie în casă, comparativ cu 47% dintre bărbați. 63% au fost responsabile de școala la domiciliu comparativ cu 52 dintre bărbați, iar 54% dintre respondente au fost nevoie să își modifice programul de lucru mai mult decât partenerul de sex masculin pentru a avea grijă de familie, notează BizBrașov.

„Cealaltă tendință semnificativă pe care a accelerat-o pandemia este coexistența angajaților care lucrează la distanță cu cei care lucrează în regim hybrid, în cadrul aceleiași organizații. Aceasta poate fi o provocare pentru femeile care lucrează de la distanță, deoarece acestea pot interacționa mai puțin cu membrii conducerii, care lucrează de la birouri. Acest lucru le poate reduce șansele de a fi luate în considerare pentru tipul de sarcini complexe care stau la baza promovărilor în cadrul companiei. Angajatorii trebuie să fie conștienți de aceste dezavantaje și să planifice activitatea companiei în consecință, pentru a le minimiza”, comentează dr. Patricia Gestoso, Head of Scientific Customer Support la BIOVIA, câștigătoarea ediției Women in Software Changemakers din 2020 și membru proeminent al rețelei profesionale de femei, Ada’s List, conform startupcafe.ro.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News

WhatsApp
Iti place noua modalitate de votare pe dcnews.ro?
pixel