Vrei să slăbești dar nu știi cum? Află mai întâi cine/ce ajută la slăbit
Autor: Alexandru Ichim pe 26 mai, 08:37 | Sanatate

Mihaela Bilic, medic nutriționist, explică cine sau ce ajută la slăbit, în funcție de ceea ce mâncăm. 

”Cine/ce ne ajută la slăbit? 10% din cheltuielile energetice zilnice se datorează efectului termic al alimentelor sau TEF (thermic effect of food). Este un consum de calorii indus de mâncare, o termogeneză obligatorie (producție de căldură) rezultată din digestia, absorția și metabolizarea nutrientilor. Ne încălzim la propriu și la figurat după ce mâncăm, iar asta ajută la slăbit. 

TEF variază în funcție de compoziția dietei, fiind mai mare după consumul de carbohidrați și proteine decât pentru grăsimi. Grăsimea din mâncare este foarte eficient transformată în grăsime de rezervă (cu "pierderi"de doar 4%), față de carbohidrați și proteine, unde randamentul este mai scăzut iar pierderile sunt de 25%. 

Cine mai are efect de slăbit prin creșterea TEF?

 

Condimentele, frigul, cafeina și nicotina. Mâncarea picantă intensifică și prelungește efectele TEF timp de 3 ore după masă. Fiecare ceașcă de cafea crește cu 8-10% nivelul TEF, iar nicotina are un efect similar. 

Acum, în funcție de cât de mult/tare vă doriți să slăbiți, vă las pe voi să alegeți "ingredientele" potrivite. Chiar dacă este ilegal/imoral să vă îndemn să fiți vicioși, informația este reală și cat se poate de științifică. Și da, cea mai eficientă metodă de creștere a metabolismului este sportul/mișcarea, metabolismului bazal este accelerat cu 10-30%”, a scris medicul nutriționist Mihaela Bilic pe pagina sa de Instagram. 

 

      Vezi această postare pe Instagram

Tips&Tricks@Z41 Cine/ce ne ajută la slăbit????????? 10% din cheltuielile energetice zilnice se datorează efectului termic al alimentelor sau TEF (thermic effect of food). Este un consum de calorii indus de mâncare, o termogeneză obligatorie (producție de căldură) rezultată din digestia, absorția și metabolizarea nutrientilor. Ne încălzim la propriu și la figurat după ce mâncăm, iar asta ajută la slăbit???? TEF variază în funcție de compoziția dietei, fiind mai mare după consumul de carbohidrați și proteine decât pentru grăsimi. Grăsimea din mâncare este foarte eficient transformată în grăsime de rezervă (cu “pierderi”de doar 4%), față de carbohidrați și proteine, unde randamentul este mai scăzut iar pierderile sunt de 25%???? Cine mai are efect de slăbit prin creșterea TEF? Condimentele, frigul, cafeina și nicotina???????????? Mâncarea picantă intensifică și prelungește efectele TEF timp de 3 ore după masă???? Fiecare ceașcă de cafea crește cu 8-10% nivelul TEF, iar nicotina are un efect similar☕️ Acum, în funcție de cât de mult/tare vă doriți să slăbiți, vă las pe voi să alegeți “ingredientele” potrivite???????? Chiar dacă este ilegal/imoral să vă îndemn să fiți vicioși, informația este reală și cat se poate de științifică???????? Și da, cea mai eficientă metodă de creștere a metabolismului este sportul/mișcarea, metabolismului bazal este accelerat cu 10-30%????????‍♀️

O postare distribuită de Mihaela Bilic (@doctorbilic) peMai 25, 2020 la 8:02 PDT

Te-ar putea interesa și ....
Sanatate Vezi toate articolele
Crossuri parteneri